جدال کمیسیون‌های مازنی در مجلس بر سر تعطیلی آخر هفته

حرف آنلاین: در حالی کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنج شنبه ها رای داده است که کمیسیون اقتصادی مجلس مخالفت خود را با تعطیلی پنج شنبه اعلام کرده است نکته جالب اینکه ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس بر عهده بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس بر عهده حسینی نماینده تنکابن و رامسر است.

حرف آنلاین- الهام حسین زاده :  در حالی کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنج شنبه ها رای داده است که کمیسیون اقتصادی مجلس مخالفت خود را با تعطیلی پنج شنبه اعلام کرده است نکته جالب اینکه ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس بر عهده بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس بر عهده حسینی نماینده تنکابن و رامسر است.

اظهارات این دو نماینده در کمیسیون های مختلف در حالی بیان می شود که حداقل نمایندگان در تهران و در راس کمیسیون های مختلف نیازمند همدلی و وحدت رویه هستند. مساله ای که در تصمیم گیری ها برای استان بیش از همه موردنیاز است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفته: با توجه به روابط اقتصادی و تعاملات بنگاه‌های اقتصادی کشور با مقاصد خارجی قطعا با تعطیلی پنج شنبه‌ها مخالف هستیم.

وی اضافه کرده: اگر بیشتر از حدی تعطیلی افزایش یابد بنگاه های اقتصادی به سمت تعطیلی گام بر میدارد این در حالی است که در خصوص تعطیلی پنجشنبه باید کمیسیون اقتصادی اظهار نظر کند ولی شاهد هستیم که  کمیسیون اجتماعی مجلس به جای کمیسیون اقتصادی اقدام به بررسی تعطیلی پنجشنبه کرده است.

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به جزئیات نشست کمیسیون متبوعش هم گفته: دستور کار نشست کمیسیون بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشور درباره افزایش تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان دولت بود.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای نگهبان نسبت به تعطیل روز شنبه ایراد شرعی وارد کرده بود، برای رفع ایراد شورای نگهبان،  اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با تعطیلی روز پنج‌شنبه موافقت کردند.