نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

حذف هزینه‌های تجمل‌گرایی، راهی برای افزایش انفاق

حرف آنلاین: نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خیرین سلامت با تعصی از امام حسن مجتبی (ع) اقدامی خیرخواهانه انجام دادند حذف هزینه‌های تجمل‌گرایی و و لوکس‌بازی را عاملی برای افزایش انفاق دانست. آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش استانی تجلیل از نیکوکاران و خیرین سلامت استان مازندران که در مجتمع دانشگاهی […]

حرف آنلاین: نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خیرین سلامت با تعصی از امام حسن مجتبی (ع) اقدامی خیرخواهانه انجام دادند حذف هزینه‌های تجمل‌گرایی و و لوکس‌بازی را عاملی برای افزایش انفاق دانست.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش استانی تجلیل از نیکوکاران و خیرین سلامت استان مازندران که در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، ضمن تقدیر از خیرین گفت: انصافا قدم خوب و قابل توجهی برداشته شد، از ویژگی‌های مومن همین است، مومنان که رستگار بوده چندین شاخصه مهم دارند.

وی با بیان اینکه مومنان در نماز خشوع و خضوع دارند، اهل زکات و انفاق هستند، افزود: در قرآن نماز و زکات کنار هم آمده، بین این دو یک آیه دیگری فاصله انداخته و آن این است که شاید بخواهیم برداشت کنیم از نماز به زکات برسیم همانطوری که گفتار و رفتار لغو در زندگی را ترک می‌کنیم از برخی از هزینه‌های لغو هم باید پرهیز کنیم.

محمدی لایینی تصریح کرد: بسیاری از اوقات هزینه‌ها در بخش تجمل‌گرایی و لوکس بازی‌ها مازاد است که فقط دردسرش را روز قیامت داریم و اگر آن‌ها را حذف کنیم هیچ خلایی به جز اینکه زمینه برای انفاق بیشتر برایمان فراهم شود پیش نمی‌آید، پس برای اینکه به انفاق برسیم باید از مازادهای بیهوده و بی‌خاصیت پرهیز کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به کلامی از مرحوم آیت الله کوهستانی گفت: حرف لغو کمتر از لقمه حرام نیست باید از حرف بیهوده پرهیز کرد سکوت در بسیاری از جاها خردورزی و عقلانیت بوده و اصلا یک هنر است‌‌، بسیاری از چیزها را نباید گفت، رفتارهای لغو را باید ترک کرد.

این مسئول با بیان اینکه گرچه تفاوت زیادی بین خیر و احسان و خیران امروز با انفاقاتی است که امام حسن مجتبی(ع) داشت اما در عین حال تعصی به این امام مظلوم و کریم شیوه درستی است، اذعان داشت: توقعمان خیر دوبربرای نسبت به همه حوزه‌ها از جمله حوزه درمان است، مازندرانی‌ها در رزمایش کمک‌های مومنانه خیرین حدود ۷۰۰ میلیارد تومان کمک کردند که این خودش یک برجستگی مهم است.

گفتنی است این همایش همچنین با هدف و امضای تفاهم‌نامه احداث مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۳، پایگاه بهداشتی شماره ۵ و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان ساری با حضور مسئولان ارشد اجرایی استان برگزار شد.