لایروبی رودخانه در اولویت مدیریت شهری بابلسر

عضو شورای شهر بابلسر از این شهر به‌عنوان یک شهر توریستی، تفریحی و دانشگاهی یاد کرد و گفت: متاسفانه از جاذبه‌های این شهر استفاده نشده است. مهدی باقرزاده در گفت‌وگو باحرف مازندران از رودخانه بابل‌رود با عنوان مهم‌ترین جاذبه بابلسر یاد کرد و افزود: این رودخانه که با دریا منتهی می‌شود از زیبایی خاصی برخوردار […]

عضو شورای شهر بابلسر از این شهر به‌عنوان یک شهر توریستی، تفریحی و دانشگاهی یاد کرد و گفت: متاسفانه از جاذبه‌های این شهر استفاده نشده است.

مهدی باقرزاده در گفت‌وگو باحرف مازندران از رودخانه بابل‌رود با عنوان مهم‌ترین جاذبه بابلسر یاد کرد و افزود: این رودخانه که با دریا منتهی می‌شود از زیبایی خاصی برخوردار است ولی از نظر سیما و منظر اوضاع خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه درخواست مردم از ما نگاه ویژه به این رودخانه است، به تصمیم اعضای شورای این شهر اشاره و اظهار کرد: براین اساس اولویت اول کارمان را توجه به این رودخانه قرار داده و پس از انتخاب شهردار از او درخواست کردیم که کار را از لایروبی رودخانه آغاز کنیم تا رودخانه از این اوضاعی که مشاهده می‌شود خارج شود.

باقرزاده همچنین اضافه کرد: با ورود خوب شهردار بابلسر و توجه به رودخانه در قسمت شرق و غرب، کار لایروبی را از شرق آغاز کردیم که اتفاق خوبی است و رضایت مندی مردم را در پی داشت، اما نگاهمان به ورود سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای شهرداری است که در آینده نزدیک رقم می‌خورد.

*بازسازی ساختمان شهربانی

نماینده شورای شهر در کمیسیون توافقات شهرداری بابلسر در ادامه بیان کرد: در خواست دیگر مردم بازسازی ساختمان شهربانی سابق در این شهر است که یک آثار باستانی در حال تخریب است، پیگیر هستیم که با اقدامی این ساختمان را دراختیار گرفته و از این وضعیت خارج کنیم چرا که این ساختمان نماد باستانی شهر محسوب می شود که در مرکز شهر قرار دارد.

وی با اشاره به بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی بابلسر، تاکید کرد: این موضوع نیز تبدیل به معضلی برای مردم شده که البته نیاز به صرف هزینه سنگینی دارد، خوشبختانه در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: بحث تعریض خیابان امام با هدف زیباسازی و کاهش بار ترافیکی شهر با صحبت با مالکین در این خیابان و جلب نظر موافق را از دو ماه قبل در دستور کار قرار دادیم که البته مشکل در این بحث مستاجران هستند که باید فکری به حال جلب رضایت کرد.

باقرزاده با اشاره به مسائل فرهنگی و اجتماعی در این شهر یادآور شد: کارگروه‌های فرهنگی با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی و معنوی هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شهر همچون امامزاده ابراهیم (ع) تشکیل شد، پیگیری در این بخش در حال انجام است.

*ادامه اجرای طرح ساحل سبز در بابلسر

عضو شورای شهر بابلسر با بیان اینکه مالکیت اراضی پلاژهای ساحلی در اختیار بنیاد است، گفت: برنامه شورای شهر برای اجرای طرح “ساحل سبز” ادامه دارد که تا پارکینگ ۹ ادامه داشته باشد در حال حاضر کار ساخت تا پارکینگ ۶ انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، برای این شهر حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد، گفت: از طرفی براورد ما از درآمد شهرداری تا پایان سال ۲۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال است که متمم بودجه ارائه شد، برای سال آینده نیز باید بررسی‌ها صورت بگیرد با توجه به اینکه درآمد اقتصادی دولت پایین است.