‍ مدرسه شهید مدنی سیاورز تنکابن افتتاح شد

تنکابن – خبرنگار حرف: معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن در مراسم افتتاح دبستان 6کلاسه شهید معافی مدنی سیاورز ضمن گرامیداشت هفته دولت و آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب تصریح کرد:شهیدان رجایی و باهنر با وجود عمر کوتاه دولتشان جاودانه شدند و رمز ماندگاری آنها خدمت صادقانه و […]

تنکابن – خبرنگار حرف: معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن در مراسم افتتاح دبستان 6کلاسه شهید معافی مدنی سیاورز ضمن گرامیداشت هفته دولت و آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب تصریح کرد:شهیدان رجایی و باهنر با وجود عمر کوتاه دولتشان جاودانه شدند و رمز ماندگاری آنها خدمت صادقانه و خلوص نیت این بزگواران بوده است که بالاترین عبادت ها از نظر خداوند تبارک و تعالی بعد از انجام واجبات، خدمت به خلق است.

عبادالله مافی در ادامه با اشاره به نظر یکی از اقتصاد دانان برجسته دنیا افزود:اگر میخواهید ببینید که کشوری در حال توسعه است یا خیر، به سراغ کارخانجات و صنایع آن کشور نروید، بلکه سراغ مدارس و مراکز آموزشی آن بروید و نحوه آموزش را بررسی کنید. اگر در مدارس، فرزندان آن کشور را افراد پرسشگر، خلاق،خطرپذیر، با تعامل اجتماعی بالا، وظیفه شناس و قدر شناس و .‌‌.. بار می آورند بدانید که آن کشور در یک قدمی مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تنکابن در انتها ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندر کاران ساخت این مرکز آموزشی، صحبت های خود را با کلام مرحوم امیرکبیر خاتمه داد: اگر نیت یک ساله دارید گندم بکارید، اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید، اگر نیت مادام العمر دارید انسان تربیت کنید و ما امروز توفیق داریم یک مدرسه دیگر، در واقع یک کارخانه انسان سازی جدید برای تولید انسانهای در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرمان افتتاح نماییم.

*رفع دغدغه های اشتغال در تنکابن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز  در این آیین افتتاح پروژه های مختلف در هفته دولت که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت تجمیعی برگزار شد ، گفت : رفع دغدغه اشتغال در شهرستان تنکابن تنها در فضای دولتی امکان پذیر نیست و باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

سید امیر حسینی جو افزود : باید در حوزه هایی نظیر کشاورزی ، گردشگری و صنعت و معدن، فضایی را جهت جذب سرمایه گذار فراهم نماییم تا با ایجاد اشتغال بخشی از مشکل بیکاری در شهرستان برطرف گردد.

وی با بیان اینکه موضوعات اقتصادی و اشتغال باید در اولویت برنامه های دستگاه ها قرار گیرد ، اظهار داشت : به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان تنکابن هستیم و این امر تنها با تغییر نگاه ها از سوی مسئولان میسر خواهد شد.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان تنکابن ، وقتی سرمایه گذار فضای شهرستان را توام با همدلی و همراهی ببیند انگیزه لازم را برای سسرمایه گذاری به دست خواهد آورد و همه باید در این مسیر گام بردارند.

وی یادآور شد : متاسفانه با وجود اقداماتی که تاکنون در شهرستان صورت گرفته ، برخی نگرانی هادر حوزه اجتماعی وجود دارد که کاملا به حق است و باید آن را کاهش دهیم و گره از کار مردم باز کنیم.

لازم به ذکر است همزمان با هفته دولت از ۴۶ پروژه در بخش خرم آباد تنکابن با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان توسط بخش دولتی ، سه پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ، ۴ پروژه نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و ۳۶ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط دهیاری ها به بهره برداری رسید.