‌روح‌الله رستمی رکورد دنیا را شکست

جام جهانی پاراوزنه‌برداری؛ روح الله رستمی نماینده ایران در دسته ۸۰ کیلوگرم مسابقات جام جهانی پاراوزنه‌برداری با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی به مدال طلا رسید و رکورد جهان را شکست. در ادامه دومین روز از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در تایلند، بعدازظهر امروز (جمعه) رقابت دسته ۸۰ کیلوگرم مردان برگزار شد. در این دسته ورزشکارانی […]

جام جهانی پاراوزنه‌برداری؛


روح الله رستمی نماینده ایران در دسته ۸۰ کیلوگرم مسابقات جام جهانی پاراوزنه‌برداری با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی به مدال طلا رسید و رکورد جهان را شکست.

در ادامه دومین روز از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در تایلند، بعدازظهر امروز (جمعه) رقابت دسته ۸۰ کیلوگرم مردان برگزار شد. در این دسته ورزشکارانی از تایلند (۲ نفر)، عراق و گرجستان به همراه روح‌الله رستمی از ایران حضور داشتند.

رستمی در تلاش اول خود با اقتدار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را مهار کرد و در تلاش دوم وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به طور صحیح نگه داشت. او در تلاش سوم و در مواجهه با ۲۴۱ کیلوگرمی موفق ظاهر شد تا ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، صاحب عنوان قهرمانی و مدال طلا در دسته ۸۰ کیلوگرم شود.

رکورد دنیا پیش از این در اختیار مجید فرزین بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به ثبت رسانده بود. در این رقابت نماینده گرجستان با ۱۹۰ کیلوگرم دوم شد و ورزشکار تایلندی با ۱۶۲ کیلوگرم در رده سوم ایستاد.

در پایان دومین روز از مسابقات جام جهانی پاراوزنه‌برداری ۳ نماینده ایران شرکت کرده‌اند که امیر جعفری و روح‌الله رستمی صاحب مدال طلا و نادر مرادی صاحب مدال نقره شدند