۸۴ درصد مراجعین به دادگستری مازندران از خدمات دریافتی رضایت دارند

رئیس کل دادگستری استان مازندران از رضایت ۸۴درصدی مراجعین به واحدهای قضائی استان خبر داد.

الناز پاک نیا:  حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با اشاره به راه‌اندازی سامانه نظرسنجی مراجعه‌کنندگان، گفت: براساس پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌ها در سال گذشته، دادگستری استان با کسب ۸۴درصد رضایت‌مندی مراجعین، جزو ۸ استان برتر کشور است.

وی به بررسی معاونت راهبردی قوه قضائیه براساس ۱۴ شاخص اشاره کرد و افزود: استان مازندران رتبه هشتم در ۳۱ استان کشور به‌دست آورد، در بخش صلح و سازش نیز در پرونده‌های قصاص نفس، ۳۳ محکوم به قصاص با تلاش‌های صورت گرفته، از پای چوبه دار نجات یافته و ۵۱ محکوم نیز در دست پیگیری است. اخیرا دو محکوم به قصاص که ۱۸سال در زندان بودند، جزو همین افراد بودند.

وی دادرسی آسان را یکی از برنامه های اعلام کرد و گفت: دسترسی آسان به واحدهای قضائی و کاهش ارجاع پرونده به کارشناسان دادگستری در حد لزوم جهت کاهش هزینه‌های دادرسی در دستور کار قرار دارد.

کمبود نقدینگی نیروگاه زباله‌سوز

کریمی دادستان مرکز استان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۵هزار هکتار از اراضی ملی بازپس گرفته شد، گفت: کم کاری ها از سوی دستگاه های اجرایی موجب شده تا دستگاه قضا به موضوعات اجرایی ورود پیدا کند، نیروگاه زباله سوز ساری نیز با وجود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سفر رئیس جمهور، با کمبود نقدینگی مواجه است، البت برای قصور مدیران شهرداری قرار تحت تعقیب صادر شد.

وی در بیان اقدامات مدعی العموم در پیگیری معضلات پسماند در حدود اختیارات و قوانین نیز گفت: یکی از شهرداران که در دوره خدمت در حوزه پسماند ترک فعل داشت به جزای نقدی محکوم شده و حالا که شهردار نیست انتظار داشت که شهرداری جریمه را پرداخت کند.