۷ تا ۱۰ روز آینده؛ وعده‌ای برای حل مشکل کمبود دارو در مازندران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حل مشکل کمبود دارو در استان مازندران در طی ۷ تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

کمبود دارو در مازندران باعث شده تا بیماران و همراهانشان نسخه به دست مجبورند تمامی داروخانه‌های شهرهای اطراف را هم بگردند اما باز هم نسخه‌هایشان تبدیل به دارو نمی‌شود و بسیاری از آنها در نهایت مجبور می‌شوند داروی موردنیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند ویا به عطاری‌ها مراجعه کرده و داروهای گیاهی را جایگزین داروی اصلی خود کنند.

گرچه به منظور رفع مشکلات دارویی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز وعده‌های 7 روزه برای رفع مشکلات دارویی داده‌اند و می گویند که مشکل کمبود بعضی از اقلام دارویی کشوری موقتی است و بزودی رفع خواهد شد. حال باید منتظر ماند تا ببینیم این وعده عملی خواهد شد یا نه.

ابراهیم صالحی‌فرد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مشکلات کمبود داروی کشوری اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود مشکل کمبود دارو در استان طی ۷ الی ۱۰ روز آینده برطرف خواهد شد.

صالحی‌فرد افزود: پیش‌بینی می‌گردد طی این مدت به ثبات نسبی در زمینه آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم‌ها خواهیم رسید.

تولید بیشتر برای کمبود دارو در مازندران

وی تصریح کرد: برخی از خطوط تولید آنتی‌بیوتیک اطفال که نیمه فعال بودند با توجه به برنامه‌ای که سازمان غذا و دارو در نظر گرفته در حال حاضر با حداکثر ظرفیت فعال شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت تولید داخل و با توجه به حساسیت و اهمیت تولید دارو، بخشی از نیاز از طریق واردات هم تامین شده که پس از شناسه‌گذاری طی ۲ تا ۳ روز آینده به سبد شرکت‌های پخش اضافه می‌شود تا کمبود دارو در مازندران برطرف شود.

این مسئول در خصوص کمبود دارو تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای  تامین دارو با دقت انجام نشد و اقدامات و پیش‌بینی‌هایی که باید در زمینه تامین نیاز‌های دارویی کشور انجام گیرد با برنامه درستی صورت نگزفته است.

وی  از حل مشکل کمبود دارو طی ۷ تا ۱۰ روز آینده خبر داد و افزود: این کمبود‌ها در آنتی بیوتیک اطفال، سرم‌ها و اسپری‌های تنفسی بارز‌تر دیده می‌شود.