۶۳ میلیارد ریال به زیرساخت های ارتباطی آمل اختصاص یافت

حرف آنلاین : مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اختصاص اعتبار ۶۳ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات برای زیرساخت‌های ارتباطی آمل خبرداد.

به گزارش حرف آنلاین؛ مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در نشست بررسی آخرین وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان آمل از تخصیص ۶۳ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان آمل خبرداد.

اسماعیل اعزی افزود: این اعتبار صرف اجرای طرح‌های ارتباطات همراه USO برای ایجاد شبکه فیبرنوری و تقویت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان خواهد شد.

او گفت: ۲۴ روستا شامل ۱۳ روستا با سایت جدید و ۱۱ روستا با ارتقای تکنولوژی ۴ G از امکانات مخابراتی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه با اختصاص اعتبار جدید هزار و ۱۹۲ خانوار از خدمات مناسب‌تر مخابراتی و فناوری برخوردار می‌شوند، افزود: برای این میزان فعالیت زیرساختی، اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اعزی، با تاکید بر اینکه براساس اعتبار ابلاغ شده راه اندازی پوشش موبایلی در روستا‌های ایرا، لهر، پنجاب، عبدالله آباد، گزانه، هاره و لاسم بخش لاریجان شهرستان آمل در دست اقدام است، گفت: برای روستا‌های زیار، تیار، پرن و در صورت مناسب بودن شرایط منطقه کوهستانی اندوار احداث سایت جدید آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در تفاهم نامه توسعه ارتباطات و فیبرنوری شهر آمل نگاه توسعه پایدار حاکم خواهد بود، گفت: این نگاه می‌تواند به ایجاد تحولی جدید در شهرستان منجر شود.

سید عباس حسینی با بیان اینکه این تفاهم نامه خدمات هایتک در بستر فیبرنوری به شهروندان ارائه خواهد داد و نیازمند تصمیم گیری سریع است، افزود: در مباحث آی تی تصمیم گیری سریع موردنیاز است، زیرا برای ده سال دیگر ممکن است تکنولوژی‌های دیگری بر سرکار بیایند.

او با اشاره به اینکه بستر‌های ایجاد شهر هوشمند در شهر آمل مهیا شده است و نیازمند تصمیم گیری و اجرای این طرح‌ها است، گفت: در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری حمایت‌های خوبی از سوی کشور و استان از شهرستان‌های پیشرو صورت می‌گیرد که نیاز است اهتمام مسئولان شهری را نیز در پی داشته باشد.

مدیرکل مخابرات مازندران نیز با اشاره به اینکه پروژه شهر هوشمند یک مگاپروژه باید شمرده شود، گفت: توسعه فیبرنوری میلیون‌ها اشتغال ایجاد می‌کند که نیاز است به آن توجه ویژه صورت گیرد.

نوروزی با تاکید بر اینکه ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری در ۱۰ ماه گذشته در مازندران احداث شده است؛ افزود: از این میزان ۱۵۰ کیلومتر در محور هراز شهرستان آمل ایجاد شده که نشان می‌دهد ظرفیت کافی برای توسعه این شبکه وجود دارد.