معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خبر داد:

۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای احداث کارخانه فولاد سوادکوه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: کارخانه فولاد سوادکوه با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی راه‌اندازی می‌شود و موانع فراروی آن رفع شده است.

به گزارش حرف آنلاین، حسن خیریان‌پور در نشست شورای اداری استان راه کارخانه فولاد سوادکوه را برای اقتصاد منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:در ماه‌های نخست سال 1401 حدود ۲۹ اولویت اقتصادی در استان شناسایی شد، فولاد سوادکوه به عنوان نوعی ظرفیت فعال با 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اقدام و اجرا قرار دارد و موانع فراروی آن در ستاد تسهیل و رفع شده و موانع تولید آن را باید اجرایی کنیم.

خیریان‌پور درباره دانش بنیان شدن تولید در سال جاری، افزود: تعداد کارخانه‌های دانش‌بنیان از ۹۶ واحد به ۱۱۳ واحد رسیده و حدود ۶۰۰ محصول دانش بنیان در استان در حال تولید هستند که باید این تعداد افزایش یابد.

وی به راه اندازی چهار خانه خلاق در شهرستان‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: میز خلاق در تمامی روستاهای استان راه‌اندازی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران احیای واحدهای راکد و فعال کردن ظرفیت‌های تولید را از جمله اولویت‌های استان دانست و با اشاره به اینکه شناسایی واحدهای راکد و بازگشت به مدار تولید اقدامی مهم است، یادآور شد: برخی افراد به مدت طولانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین برای راه‌اندازی واحد صنفی دریافت کردند اما اقدامی انجام ندادند که باید در بازپس‌گیری اراضی آنجا اقدام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین از دیگر مشکلات این بخش است، گفت: برخی از واحدها دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد هستند که می‌توان با تکمیل آنها را مورد بهره‌برداری قرار داد.