۲۲۰ بیمار تالاسمی تحت پوشش در شهرستان قائم شهر

فرماندار قائم شهر در دیدار با هیئت مدیره انجمن تالاسمی شهرستان قائم‌شهر مشکلات آنان را بررسی کرد.

به گزارش حرف آنلاین؛ جواد مولایی فرماندار شهرستان قائم شهر در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن تالاسمی این شهرستان با بیان اینکه بیماران خاص و مشکلات درمانی و مسائل اجتماعی آنها باید مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: آنچه در حیطه مسئولیت و وظایف ما باشد را انجام می‌دهیم و برای حمایت از این عزیزان همراه شماییم.

وی افزود : امروزه مشکلات بسیاری گریبانگیر خانواده‎هایی است که این بیماری‎ها را از نزدیک لمس می‏کنند و به همین جهت باید همه جامعه برای کمک به بیماران دست همت و یاری را به هم دهند و مشکلات را رفع کنند.

مولایی با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد همیشه یاور دولت بودند و با شناسایی دقیق مسائل جامعه مورد هدف بهتر می توانند اقدامات حمایتی را انجام دهند، گفت: خوشبختانه این انجمن نیز در حمایت از بیماران تحت پوشش موفق عمل کرد و از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار توجه بیشتر به این مجموعه را دارم.

در ادامه رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی شهرستان قائم‌شهر بیان داشت: پیگیری مسائل و مشکلات افراد مبتلا به تالاسمی از طریق مکاتبه، ملاقات حضوری و برگزاری جلسه با مسئولین استانی و شهرستانی از برنامه های این انجمن است.

سیدمهدی صادقی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۲۰ بیمار تالاسمی تحت پوشش این انجمن در سطح شهرستان قرار دارند که مراحل درمانی و تزریق خون خود را در دو مرکز درمانی رازی و ولیعصر انجام می دهند.

وی همچنین کمک به مبتلایان تالاسمی در پیگیری مسائل درمانی و تهیه دارو، افزایش کیفیت درمان، پیگیری مسائل اجتماعی و ارائه خدمات مالی و اداری را از دیگر اقدامات این انجمن در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله انجمن شهرستان اختصاص بخش درمانی ویژه عزیزان تالاسمی در بیمارستان جایگزین رازی است و تمام تلاش و پیگیری خود را در این راستا متمرکز کردیم.