مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران:

۱۲۳ فرصت سرمایه گذاری در ساری و میاندورود معرفی شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران از معرفی ۱۲۳ فرصت سرمایه گذاری در شهرستان های ساری و میاندورود خبر داد‌.

به گزارش حرف آنلاین، سید اسماعیل هاشمی در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری دو شهرستان ساری و میاندورود ،  با بیان اینکه دو پنل تخصصی از ساری و میاندرود در در حاشیه این همایش جهت پاسخگویی به سوالات سرمایه گذاران مهیا شده است، گفت: تقریبا همه دستگاه های اجرایی مرتبط با صدور مجوزها در پنل های تخصصی حضور دارند.

وی درباره همایش های این حوزه نیز اظهار داشت: ۷ همایش منطقه ای در استان برگزار خواهد شد که در نهایت یک همایش استانی را خواهیم داشت.

به گفته وی، سهم مازندرانداز GDP کشور ۳.۲ درصد است و شهرستان ساری ۱۴ درصد و میاندرود ۲ درصد از GDP استان را به خود اختصاص داده است.

هاشمی در این همایش از کاهش نرخ رشد جمعیتی استان ابراز نگرانی کرد و مدل مفهومی سرمایه گذاری در استان مازندران را طی سخنانی تشریح کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند در پروژه های نیمه دولتی مشارکت کند، افزود: پروژه های بخش خصوصی از دو دیدگاه به آن پرداخته شده است که ۱۰۱ فرصت جدید شناسایی شده، با ۲۲ فرصت سرمایه گذاری نیمه تمام در دو شهرستان،  در مجموع ۱۲۳ فرصت سرمایه گذاری مهیا شده است.

به گفته وی،  در یک سال و نیم گذشته ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شده که دو مورد آن مربوط به دو شهرستان است.

هاشمی بهبود فضای کسب و کار را یکی از عوامل مهم در رشد سرمایه گذاری دانست و گفت:  براساس بررسی اتاق بازرگانی کشور، مازندران در کنار اصفهان رتبه پنجم را در بهبود فضای کسب و کار دارد.