گنج دوران دفاع مقدس نباید دچار تحریف شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندورود گفت: کسانی که مطالعات عمیق در حوزه دفاع مقدس دارند باید به شکل واقعی رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان ما را در دوران دفاع مقدس به نسل‌های سوم و چهارم انتقال دهند تا این گنج دچار نقصان و خطر تحریف نشود. مهدی توسلی اظهار کرد: بیش از 1400 سال […]

3

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندورود گفت: کسانی که مطالعات عمیق در حوزه دفاع مقدس دارند باید به شکل واقعی رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان ما را در دوران دفاع مقدس به نسل‌های سوم و چهارم انتقال دهند تا این گنج دچار نقصان و خطر تحریف نشود.

مهدی توسلی اظهار کرد: بیش از 1400 سال قبل سیدالشهداء در کربلا به شهادت رسید و بی بی حضرت زینب(س) کاری کردند که امروز جوانان ما به تاسی از همان فرهنگ عاشورا در صدها و هزاران کیلومتر آن طرف تر در بلادهای اسلامی دیگر مثل سوریه حضور پیدا می‌کنند و از فرهنگ انقلاب اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشوراست دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اسارت حضرت زینب(س) افزود: آن حضرت  امکانات ارتباطی امروز را در اختیار نداشت ولی کاری کرد کارستان و امروز ما وظیفه داریم به تاسی از همان فرهنگ زینبی عمل کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را که شهدای ما به تاسی از فرهنگ عاشورا وارد صحنه جهاد شدند به نسل‌های بعد انتقال بدهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندورود خاطرنشان کرد: یکی از بهترین تکنولوژی‌های انتقال مفاهیم جهاد و شهادت در جامعه همین راهیان نور است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به انحای مختلف درباره راهیان نور تاکید کردند.

این مسؤول ادامه داد: ما هم وظیفه داریم یک لبیک عملی را رهبری معظم انقلاب داشته باشیم در موضوع راهیان نور تمام تلاشمان را برای انتقال مفاهیم انقلاب انجام دهیم.توسلی اظهار کرد: در شهرستان میاندورود از جوانان گرفته تا افراد پا به سن گذاشته مشتاقان زیادی برای زیارت مناطق عملیاتی جنوب داشتیم که برنامه‌ریزی کردیم حدود 600 نفر از مشتاقان به این سفر معنوی را به راهیان نور اعزام کنیم.وی بیان کرد: باور ما این است که برای این سفر معنوی باید تمهیدات خوبی اندیشید راویان ما که در آن سال‌ها در صحنه حضور داشتند و کسانی که مطالعات عمیق در حوزه دفاع مقدس دارند باید به شکل واقعی رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان ما را در دوران دفاع مقدس به نسل‌های سوم و چهارم انتقال دهند تا این گنج دچار نقصان و خطر تحریف نشود.فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندورود به اقدامات انجام شده در اعزام راهیان نور اشاره کرد و افزود: در تمامی کاروان‌های اعزامی سعی کردیم ، از روحانیونی استفاده کنیم تا ارتباط بین جوان و روحانی مستحکم‌تر شکل بگیرد چرا که شهدای ما هم اگر به زندگیشان توجه کنیم پیوند ناگسستنی با مسجد و روحانی داشتند.

این مسؤول ادامه داد: تحقیقاتی انجام شد در مورد شهدایی که به نوعی تاثیرگذار بودند و تاثیر فراوان در جامعه داشتند مثل شهید حججی و شهید بلباسی دیدند که این شهدا در سه موضوع مشترک بودند.

توسلی اظهار کرد: همه این شهدا راهیان نور می رفتند و خادم الشهدا بودند. همه این شهدا در اردوهای جهادی برای رفع محرومیت در جامعه حضور فعال داشتند و نکته سوم مشترک این بود که همه این شهدا در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت داشتند.

وی گفت: یادمان هفت تپه  یکی از نمادهای هم غربت و شجاعت رزمندگان شمال کشور بود که حدود 76 شهید در این مکان تقدیم نظام و انقلاب شد که این وظیفه ما را هم سنگین‌تر می‌کند، این وظیفه هم بر دوش مسؤولان استان و هم بر دوش مردم و پیشکسوتان جهاد و شهادت است.