استاندار مازندران:

گفتمان مشترک خروجی همایش فرصت های سرمایه گذاری ساری و میاندورود است

استاندار مازندران گفت: اولین خروجی همایش ها گفتمان مشترک میان مسولان است.

به گزارش حرف آنلاین،  سید محمود حسینی‌پور در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری دو شهرستان ساری و میاندورود، اظهار داشت: باید تمرین کنیم که همه به یک گفتمان مشترک برسیم تا در عرصه ملی و بین المللی موثر باشیم.

وی با بیان اينکه پس از انقلاب اسلامی ایران اقدامات موثری صورت گرفت، اظهار داشت: رتبه اول کشور در ۱۴ محصول کشاورزی بخشی از دستاوردها در استان است، با این وجود ۳۰ درصد از ظرفیت های استان استفاده شده است و در بخشی از حوزه های اقتصادی عقب هستیم و نیازمند اقدامات جهشی و جهادی جبران کنیم‌.

به گفته وی، ۹۸ درصد نیازهای استان از بخش مالیات تامین می شود که زیبنده استان نیست اما سیاستگذاری دولت در استان مازندران توجه به ظرفیت ها است.

حسینی پور با اشاره به اینکه ۴۷۰ کیلومتر ساحل داریم اما فقط ۵ درصد از ظرفیت های گردشگری بهره برداری شده است، افزود:  تلاش کردیم نخستین اتوبوس گردشگری دریایی در نوشهر تا چند هفته دیگر راه اندازی شود و مجوز واردات کشتی تفریحی نیز اختصاص مازندران از سوی وزیر صمت صادر شد و سرمایه گذاران نیز برای استفاده از این فرصت اعلام آمادگی کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران خطاب به مدیران کم کار گفت: برخی آنچنان خود را به خواب زده اند که قصد بیدار شدن ندارند، قطار توسعه و حرکت اقتصادی استان مازندران به حرکت درآمده است و هر مدیری همراهی نکند و در جلسات فقط لبخند بزند، بعد اخم کند، برخورد خواهیم کرد‌. مدیری که مصوبات کارگروه های رسمی را اجرا نکند، غلط می کند که بخواهد اجرا نکند.

وی افزود: دولت و مجلس به دنبال ظرفیت سازی و توسعه استان مازندران هستند و با مخالفت چند نفر این حرکت متوقف نخواهد شد.

استاندار مازندران اظهار داشت: افرادی که مقابل توسعه استان را می گیرند دو جریان هستند. یک جریان مفسد که به نفع خود و گروه خود کار می کنند و اجازه سرمایه گذاری خلاف منافع خود را نمی دهند.، یک جریان دیگر،  افرادی هستند که تصور می کنند توسعه، ولنگاری را به دنبال دارد. این افراد اشتباه می کنند چون ایجاد ثروت و کنترل بیکاری، موجب حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی خواهد شد.

به گفته وی، فرصت سرمایه گذاری در مقابل این جریان ها مهیا شده است و این طرح ها بی نظیر است به خصوص در حوزه گردشگری.

استاندار مازندران به حفظ سرمایه سرمایه گذاران تاکید کرد و اظهار داشت: گفتمان مشترک، ایجاد احساس امنیت، مبارزه با ریشه های فساد و تسهیل در صدور مجوزها می تواند در حفظ سرمایه گذار تاثیر گذار باشد.