بزرگداشت روز قدس در ساری؛

گزارش تصویری| بزرگداشت روز قدس ۱۴۰۱ در مازندران

حرف آنلاین: مردم مازندران در روز جهانی قدس ۱۴۰۱، در حمایت از فلسطین با ایده‌های خلاق به صحنه آمده و برگ جدیدی از حماسه قدسیان را رقم زدند.














از روز جهانی قدس همه ساله توسط مسلمانان تجلیل به عمل می‌آید، مردم با حضور در خیابان‌ها شعارهای ضد اسرئیل سر می‌دهند و از مردم فلسطین اعلام حمایت می‌کنند، معمولا گستردگی این راهپیمایی در کشور ما از سایر کشورها بیشتر است.

قدس، نخستین قبله مسلمانان و حرم دوم مسلمانان جهان، اکنون وطن میلیون‌ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیرو‌های اشغالگر قرار داد.

همه وظیفه داریم با فریاد‌های خود از مردم مظلوم فلسطین و مظلومان سایر کشور‌های اسلامی که زیرسلطه کشور‌های استعمارگر قرار گرفته‌اند حمایت کنیم.

این روز، روز زنده نگه داشتن مسأله فلسطین به‌عنوان آرمان اسلامی است و با وجود اختلافات اقتصادی و تجاری بین کشورهای اسلامی، آرمان فلسطین متعلق به همه است، زیرا مسأله مظلومیت یک ملت و اشغالگری مورد حمایت غرب است.

از سوی دیگر برخی از کشورهای غربی درصدد برانگیختن اختلافات مذهبی و فرقه ای میان کشورهای اسلامی برای به حاشیه راندن آرمان فلسطین است، بنابراین وحدت کشورهای اسلامی به معنای یکی کردن تلاش های اقتصادی و مادی و معنوی برای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است.

همزمان با روز قدس ۱۴۰۱، مردم روزه‌دار مازندران با لب‌های خشکیده، قلب‌های مملو از محبت، و بازوان توانمند در یک صف واحد می‌ایستند و بر ضد رژیم اسرائیل شعار سر داده و خواهان آزادی فلسطین شدند.

مردم از همه اقشار در شهرها و روستاهای مازندران امروز باری دیگر به صحنه آمده و با مشت‌های گره‌زده حماسه‌ای تازه از ایستادگی در خط رهبری و تجلی آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.

نکته جالب اینکه کشاورزان مازندرانی در چنین روزی با همان ظاهر ساده دست از کار کشیدند و رژه‌های تراکتوری و خودرویی برپا کرده و به شیوه خود در راهپیمایی روز قدس شرکت‌ کردند.

در برخی از روستاها مردم در زمین کشاورزی با صدای بلند فریاد مرگ بر اسرائیل، آمریکا و انگلیس سر داده و یادآور مظلومیت مردم فلسطین شدند.

خانواده‌های شهدا و ایثارگران مازندرانی با در دست داشتن تصویر شهید به میدان آمده و با خانواده‌های شهدای فلسطین اشغالی اظهار همدردی کردند.

ثبت حضور پرشور مردم مازندران در راهپیمایی روز قدس همزمان با جمعه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، نشان از دلدادگی این مردم به امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین به مظلومان جهان دارد.