رئیس کل دادگستری مازندران؛

گزارش‌های فساد در ادارات ناراحت‌کننده است

حرف آنلاین: رئیس کل دادگستری مازندران گفت: گزارشاتی که در دستگاه‌های اجرایی اتفاق افتاده ناراحت‌کننده بوده و حاکی از آن است که نظارت‌ها توسط مدیران کمرنگ است یا اصلا وجود ندارد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی در این دوره بیشتر آمادگی دارد در خدمت تمام دولت‌مردان در جهت انجام ماموریت‌ها و وظایف خود همکاری لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این مقطع از زمان که ما با اجرای قانون هدفمندسازی در حال پشت سر گذاشتن یک دوران سخت هستیم تعامل و همراهی افکار ضرورت بیشتری دارد، افزود: خوشبختانه این تعامل در استان وجود دارد و خروجی آن این است که مشکل آنچنانی نداریم و اگر هم موردی باشد به خوبی حل و فصل خواهد شد.

اکبری با تاکید بر اینکه قانون حرمت دارد، یادآور شد: احترام قانون را باید بهترین شکل داشته باشیم، هیچ جامعه‌ای، دستگاهی و فردی از بی‌قانونی نفع و سودی نبرده است، پس بنابراین رعایت قانون و مقررات بر همه واجب است.

رئیس کل دادگستری مازندران عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌ها باید پیشگیری را به‌عنوان یک تکلیف و الزام بدانند، هر مدیری در مجموعه خودش در همه حوزه‌ها پیشگیری را مدنظر قرار بدهد تا سلامت در آن مجموعه حاکم شود، در حوزه کاری آسیب‌شناسی صورت بگیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید گلوگاه‌های فساد در ادارات شناسایی و بسته شود، اضافه کرد: امر پیشگیری کم هزینه‌تر است چه بیماری‌ای بدتر از فساد در لایه‌های مختلف جامعه و دستگاه‌های اداری، نکته بعدی نظارت بر زیرمجموعه است که در کنار پیشگیری ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه گزارشاتی که در دستگاه‌های اجرایی اتفاق افتاده ناراحت‌کننده بوده و حاکی از آن است که نظارت‌ها توسط مدیران کمرنگ است یا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در صورت وقوع جرم قانون مسئولان دولت را مکلف کرده که فورا مراتب آن را اعلام کنند تا پیگیری شود‌.

اکبری گفت: در مازندران آنچه خیلی مهم است این است که همه نسبت به ثروت خدادادی در استان وظیفه داریم در مورد دهیاری‌ها، فرمانداران و بخشداران نسبت به مجوزاتی که صادر می‌شود باید دقت لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ما در هر شهرستان چند کمیسیون داریم، افزود: در کمیسیون ماده ۱۰۰، ۷۷، ۹۹ و غیره، از دستگاه‌های اجرایی مختلف نماینده وجود دارد که اقدامات ناگواری رخ میدهد حضور در این کمیسیون‌ها باید مسئولانه باشد نه بادی به هر جهت، راحت امضا کردن نباید صورت بگیرد چرا که این امضاها خیلی باارزش است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: فضای مجازی آبرو می‌برد و حیثیت آدم را بر باد می‌دهد ورودمان در فضای مجازی باید آگاهانه و مسئولانه باشد فکر نکنیم نوع استفاده از این فضا انتشار پیدا نمی‌کند اما ناخوداگاه می‌بینیم اتفاقاتی می‌افتد که شرمندگی به‌دنبال دارد.