گره بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به واسطه هنر گشوده می‌شود

ساری – خبرنگار حرف: رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از گره‌های کور به واسطه هنر گشوده می‌شود، گفت: نگاه تشریفاتی و تزئینی نسبت به هنر باید حذف شود. سینا دلشادی در آیین تجلیل از فعالان فرهنگ، هنر و رسانه که با حضور مدیرکل صدا و سیما مرکز […]

4

ساری – خبرنگار حرف: رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از گره‌های کور به واسطه هنر گشوده می‌شود، گفت: نگاه تشریفاتی و تزئینی نسبت به هنر باید حذف شود.

سینا دلشادی در آیین تجلیل از فعالان فرهنگ، هنر و رسانه که با حضور مدیرکل صدا و سیما مرکز مازندران، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان، مسؤولان حوزه هنری، هنرمندان، خبرنگاران و مسؤولان شهری و با همکاری حوزه هنری و اداره کل ورزش و جوانان استان در سالن شهید باغبانی حوزه هنری استان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از چهار دهه به یک بلوغ جامع و کامل رسیده است و هر روز شاهد ثمرات این انقلاب و نظام هستیم.

وی هنر را زیباترین جلوه بیان خواسته‌ها دانست و بیان کرد: هنر و هنرمندان همواره از جایگاه و موقعیت والایی در جامعه برخوردار هستند که باید هنرمندان قدر آن را به خوبی بدانند و در حفظ این جایگاه والا که در راستای تعالی و تکامل انسان‌ها است تلاش کنند‌.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه هنر واقعی هنری است که در خدمت تعالی بشر و در راه دستورات خداوند متعال قرار گیرد و غیر از این آن هنر راه به جایی نخواهد برد، افزود: برای ماندگار شدن ارزش‌ها نیاز به زبان و بیان هنر داریم.

این مسؤول ادامه داد: هنرمندان به‌عنوان اصحاب فکر در بحث مسائل هنری وظیفه سنگینی دارند.

دلشادی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هنرمندان انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی با زبان هنر است و باید در مقابل ناهنجاری‌های دشمنان ایستادگی کنیم و با زبان فیلم، عکس و هنر بتوانیم معیارها و مصادیق انقلاب  را به نسل بعدی انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از گره‌های کور به واسطه هنر گشوده می‌شود، گفت: نگاه تشریفاتی و تزئینی نسبت به هنر باید حذف شود.

رئیس حوزه هنری مازندران اظهار کرد: نگاه کارکردی به مقوله هنر در کشور و استان به وجود بیاید و با توجه به شرایط فعلی کشور از وظایف مهم زنده نگه داشتن شعائر اصلی انقلاب اسلامی و توجه به سنن و وعده‌های الهی است که در جامعه به آن کمتر توجه می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه همه هنرمندان استان در یک جبهه هستند و برای اعتلای این نظام و انقلاب تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: وظیفه هنرمندان شناخت مسائل و بیان زیبا و هنرمندانه آن برای درک و فهم بهتر مردم است.

دلشادی با اشاره به توان بالای هنری هنرمندان استان، گفت: هنرمندان متعهد به عنوان افسران جنگ نرم با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در استان وجود دارد در زمینه‌های مختلف هنری درباره گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بیش از بیش تلاش کنند.

در این مراسم با حضور مسؤولان از برگزیدگان هنری در بخش‌های هنرهای تصویری، هنر تجسمی، نمایشی، آفرینش‌های ادبی، فرهنگ و مطالعات پایداری، موسیقی و روابط عمومی تجلیل شد.