گردشگری آمل نیازمند به‌روزرسانی زیرساخت‌ها

به‌روزرسانی زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان آمل مورد نیاز گردشگران است تا شاهد رونق اقتصادی بیشتر این شهرستان باشیم.

به‌گزارش حرف آنلاین، بخش گردشگری آمل به لحاظ قرارگرفتن در موقعیت ورودی استان مازندران می تواند در اقتصاد این منطقه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

در صورت توجه بیشتر دولت به بخش میراث فرهنگی و گردشگری منابع درآمدی پایدار ایجاد مي شود که اشتغال و رونق چرخه اقتصادی قابل ملاحظه ای را در پی خواهد داشت.

هر چند در این حوزه، بومگردی یکی از مواردی است که می‌تواند با داشته‌های روستایی  به اشتغال روستایی کمک کند.

براساس اعلام اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل، تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان در حوزه گردشگری و میراث به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده و حتی در حوزه مشاغل خانگی پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌شود.

در تبصره ماده 18 نیز شش پروژه تعریف شده که با پرداخت 13 میلیارد و 500 میلیون تومان، دو پروژه گردشگری و بوم گردی، دو پروژه صنایع دستی سفال و سرامیک و دیگر طرح‌ها به این پروژه‌ها تخصیص یافت که برای بیش از 70 نفر اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری صورت گرفت.

میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آمل  در سه بخش احداث، توسعه و تجهیز و سرمایه در گردش تسهیلات پرداخت کرد تا متقاضیان در این حوزه بتوانند با دریافت این تسهیلات اقدام به احداث یا واحد خود را تبدیل کنند که در واحد تبدیلی هزینه کمتری پرداخت می‌شود چراکه واحد آماده‌ای وجود دارد و فقط مدیریت تجهیز و طبق سبک و سیاق منطقه باید بازسازی شود.

در آمل 9 واحد بوم‌گردی وجود دارد که این واحدها تا کنون در زمینه اقامت و توقف گردشگری شرایطی برای آنها فراهم نشده که این موضوع  نیاز به کمک تمامی دستگاه‌ها دارد تا اجرایی گردد.

 

تاثیر ساخت و ساز بر واحدهای گردشگری آمل

ساخت‌ و سازهای غیر‌مجاز ضربه سختی بر صنعت گردشگری این شهرستان وارد کرده است.

تمامی دستگاه‌های مرتبط باید حمایت کنند تا ساخت‌وسازهای غیرمجاز متوقف گردد و اگر این اتفاق رخ دهد و این موضوع براساس اصول قانونی و مدون انجام شود در تمامی حوزه‌های گردشگری شاهد پیشرفت و گسترش خواهیم بود.

فعالیت‌های بخش بومگردی واحدهای اقامتی هنگامی توسعه پیدا می‌کنند که نیازهایی در داخل شهرستان وجود داشته باشد که این موارد نیز نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان آمل دارد تا آن‌ چه که مورد نیاز گردشگران است فراهم شود اما متاسفانه تمامی این مشکلات موجب شده تا زیرساخت‌های مطلوبی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی نداشته باشیم.