گردشگری آمل زیرساخت‌های مطلوبی ندارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمل، گفت: نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان است تا آن‌ چه که مورد نیاز گردشگران است فراهم گردد.

مهدی بهمنی رئیس اداره گردشگری آمل با بیان اینکه هدف میراث فرهنگی توسعه و گسترش هدفمند در حوزه گردشگری به منظور کمک در گردش مالی واحدها است، اظهار داشت: هدف میراث فرهنگی و گردشگری آمل توسعه منبع درآمدی در بخش اشتغال است، البته در این حوزه، بومگردی یکی از این موارد بوده که می‌تواند با داشته‌های روستایی  به اشتغال روستایی کمک کند.

بهمنی با اشاره به اینکه بیش از یک و نیم میلیارد تومان در حوزه گردشگری و میراث تسهیلات پرداخت شده است، افزود: در مشاغل خانگی پشتیبانی و در تبصره ماده 18، شش پروژه تعریف شده که با پرداخت 13 میلیون و 500 میلیون تومان، دو پروژه گردشگری و بوم گردی، دو پروژه صنایع دستی سفال و سرامیک و دیگر طرح‌ها به این پروژه‌ها تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 نفر اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری انجام  گرفت، یادآور شد: در سه بخش احداث، توسعه و تجهیز و سرمایه در گردش تسهیلات پرداخت شد که متقاضیان در این حوزه اقدام به دریافت آن خواهند کرد که این تسهیلات به عنوان واحد احداث یا تبدیلی داده اختصاص یافت که در تبدیلی هزینه کمتری پرداخت می‌گردد چراکه واحد آماده وجود دارد و فقط مدیریت تجهیز و طبق سبک و سیاق منطقه انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمل، یادآور شد: در بخش سرمایه در گردش نیز به واحدهایی که گردش مالی آنها دچار نقص هستند، تسهیلات پرداخت می‌گردد.

این مسئول آملی به 9 واحد بوم‌گردی در آمل اشاره کرد و تصریح کرد: تا به حال زمینه اقامت و توقف گردشگری در آمل فراهم نشده که این موضوع  نیاز به کمک تمامی دستگاه‌ها دارد تا اجرایی گردد.

وی با بیان اينکه ساخت‌وسازهای غیر‌مجاز ضربه سختی بر صنعت گردشگری این شهرستان وارد کرد، گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط باید حمایت کنند تا ساخت‌وسازهای غیرمجاز متوقف گردد و اگر این اتفاق رخ دهد و این موضوع براساس اصول قانونی و مدون انجام شود در تمامی حوزه‌های گردشگری شاهد پیشرفت و گسترش خواهیم بود.

بهمنی به فعالیت‌های مطلوب بخش بومگردی اشاره کرد و با بیان اينکه واحدهای اقامتی هنگامی توسعه پیدا می‌کنند که نیازهای داخل شهرستان وجود داشته باشد، ادامه داد: نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان است تا آن‌ چه که مورد نیاز گردشگران است فراهم گردد اما متاسفانه تمامی این مشکلات موجب شده تا زیرساخت‌های مطلوبی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی نداشته باشیم.

وی یادآور شد: اگر در اینترنت وضعیت مطلوبی ایجاد نشود، رزرو اینترنتی نخواهیم داشت و قطعاً به کاهش گردشگران در این بخش ایجاد می‌شود.

بهمنی به چهار برند صنایع دستی در آمل اشاره کرد و افزود: با شکل‌گیری انجمن صنایع دستی آموزش فعالیت زیادی رخ داده است و علاوه براینکه با انجام توافقنامه‌ اداری زندان‌ها، زندانیان نیز به منظور ایجاد کسب و کار به آنان آموزش صنایع دستی و ساخت وسایل تزئینی داده می‌شود و این زمینه‌ای برای توسعه صنایع دستی و فروش و تجاری سازی بسیاری از برندها را ایجاد کرده است.