گام پایانی راه‌اندازی شرکت چوب فشرده خزر در غرب مازندران

گره‌گشایی از حل مشکل پیش روی راه‌اندازی شرکت چوب فشرده خزر به عنوان یکی از واحدهای صنعتی بزرگ غرب مازندران در دستور کار مدیران بانک صنعت و معدن کشور قرار گرفت و با اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش مقرر شد این واحد به بهره‌برداری برسد. به گزارش حرف آنلاین و به نقل […]

گره‌گشایی از حل مشکل پیش روی راه‌اندازی شرکت چوب فشرده خزر به عنوان یکی از واحدهای صنعتی بزرگ غرب مازندران در دستور کار مدیران بانک صنعت و معدن کشور قرار گرفت و با اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش مقرر شد این واحد به بهره‌برداری برسد.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ایرنا، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت عامل بانک صنعت و معدن کشور که برای بازدید از چند واحد صنعتی و اقتصادی غرب مازندران به این استان سفر کردند، در بازدید از شرکت چوب فشرده خزر سلمانشهر قول مساعدت برای تکمیل این پروژه مهم اشتعال‌زایی را دادند.

در این بازدید که با حضور نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در شهرک صنعتی سلمانشهر برگزار شد مسوولان شرکت چوب‌فشرده خزر مشکلات پیش پای خود برای تکمیل پروژه را مطرح کردند.

شرکت چوب فشرده خزر سال ۱۳۸۲ در سلمانشهر به منظور تولید ام‌دی‌اف با روکش ملامینه زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و با پشتیبانی فنی و مالی بانک صنعت و معدن تاسیس شد ، اما در طرح توسعه با وجود اجرای بخش ابنیه مجموعه جدید در طرح توسعه به دلیل نوسان‌های نرخ ارز در تامین دستگاه‌های مورد نیاز دچار مشکل شد و به بهره‌برداری نرسید.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در جلسه حل مشکل شرکت چوب فشرده خزر گفت : به دعوت دکتر حسینی نماینده منطقه برای بررسی مشکلات صنعت و معدن غرب استان به منطقه آمدم و بازدید از شرکت در حال راه‌اندازی چوب فشرده خزر نیز در برنامه بازدید قرار داشت. این مجموعه با حمایت مالی بانک صنعت و معدن تاسیس شد و متاسفانه سال‌هاست که در مراحل پایانی بهره‌برداری ماند. به همین دلیل دغدغه اساسی مسئولان منطقه راه‌اندازی این واحد است.

حسین مهری افزود: پیش‌بینی ما این است که این واحد بزرگ صنعتی با ۸۲ میلیارد تومان دیگر به بهره‌برداری برسد و ما هم تا تکمیل مجموعه آماده همکاری هستیم. پس از بازدیدی که داشتیم قرار شد تا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب یک تفاهمنامه به این مجموعه پرداخت شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: نیاز سالانه کشور به ام‌دی‌اف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است که در حال حاضر  یک میلیون متر مکعب با واردات  تامین می‌شود. با راه‌اندازی این واحد می‌توان بخشی از نیاز کشور را تامین کرد. به همین دلیل راه‌اندازی این مجموعه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهری افزود: وقتی مجموعه‌ای داریم که می‌تواند نیاز کشور به واردات را کاهش دهد به بهره‌برداری نرسیدن آن ظلم به کشور است. سعی می‌کنیم ظرف دو هفته پرداخت تسهیلات را آغاز کنیم. امیدواریم با تزریق سرمایه به این مجموعه تا پایان سال شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم که محرومیت‌های مازندران را باید زیر برگ‌های سبز آن یافت ، بویژه غرب مازندران که از نظر صنعت فقیر است و وظیفه داریم صنایع این منطقه را پوشش دهیم.

شعبه مجازی در دفتر صنعتگران
این مسئول خاطرنشان کرد: هر کدام از واحدهای صنعتی مازندران که بخواهند حاضریم سیستم بانک‌الکترونیک را در دفترشان فعال کنیم تا کل عملیات بانکی را از دفتر خودشان انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن در مازندران برای اجرای ۳۱۴ واحد صنعتی مشارکت داشت و آمادگی دارد که این حمایت‌ها را ادامه دهد.

شرکت چوب فشرده خزر در حال حاضر حدود ۷۰ نیروی کار دارد که در صورت راه‌اندازی کامل برای بیش از ۲۰۰ نفر دیگر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد نیز در این نشست گفت: بهره‌برداری از این مجموعه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار داریم مسئولان بانک صنعت و معدن با توجه به نقشی که این واحد در اشتغال‌زایی منطقه دارد برای به سرانجام رساندن آن همکاری کنند.

سید شمس‌الدین حسینی اظهار کرد: خوشبختانه نگاه مدیران بانک صنعت و معدن نیز به تکمیل این مجموعه مثبت است و موافقت‌های لازم برای پرداخت تسهیلات تکمیل این کارخانه دریافت شد.

وی افزود: مقرر شد بانک صنعت و معدن ۱۲۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی خط ملامینه این کارخانه در سه مرحله پرداخت کند. 
مدیران بانک صنعت و معدن در این سفر از شرکت ناب‌استیل در شهرک صنعتی سلمانشهر، شرکت نئوپان البرز در نشتارود و نیروگاه ماه‌تاب کاسپین و شرکت نساجی تک‌نخ در نوشهر نیز بازدید کردند و پیگیری تامین سرمایه مورد نیاز طرح توسعه برخی از این واحدها را نیز در دستور کار قرار دادند.