کنکور در صورت داشتن جایگزین حذف شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حذف کنکور بدون کار کارشناسی عاقلانه نیست، گفت: یافتن جایگزین مناسب برای حذف کنکور ضروری است. قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به قانون حذف کنکور، گفت: قانون‌هایی که تاکنون برای حذف کنکور تصویب شده اجرایی نیست چرا که طبق قانون […]

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حذف کنکور بدون کار کارشناسی عاقلانه نیست، گفت: یافتن جایگزین مناسب برای حذف کنکور ضروری است.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به قانون حذف کنکور، گفت: قانون‌هایی که تاکنون برای حذف کنکور تصویب شده اجرایی نیست چرا که طبق قانون سال 86 کنکور باید تا سال 90 حذف می‌شد اما این قانون اجرا نشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق مصوبه سال 92 باید بعد از 5 سال 85درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی تکمیل شود که به علت ناقص بودن سوابق تحصیلی دانش‌آموزان امکان اجرایی شدن این قانون به درستی وجود ندارد.

وی بیان کرد: تعیین 10 درس در سال سوم و 4 درس در پیش دانشگاهی به عنوان معیار برای سوابق تحصیلی دانش‌آموزان منطقی و علمی نیست چرا که ممکن است دانش‌آموزی به علت مشکلات متعدد دریک سال نتواند نتیجه مطلوبی به دست آورد.

احمدی اظهار کرد: سابقه تحصیلی فقط به معنای امتحانات نهایی در سوم متوسطه و پیش دانشگاهی نیست بلکه باید چندین سال نمرات دانش‌آموزان را برای ورود به دانشگاه مورد بررسی قرار دهیم که متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای انجام آن هنوز فراهم نشده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاکید کرد: اگرچه کنکور باید حذف شود اما باید بررسی شود که نتیجه این اتفاق چیست و چه هزینه‌ای برای آن پرداخت می شود؛ جایگزین مناسب کنکور باید مشخص شود تا بتوان برای حذف آن اقدامات لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه حذف کنکور بدون کار کارشناسی عاقلانه نیست، ادامه داد: سازمان سنجش تنها سازمانی است که مردم به آن اعتماد دارند و تا زمانی که نتوان برای آن جایگزین مناسبی یافت حذف آن منطقی نیست چرا که ممکن است در ورود متقاضیان به دانشگاه‌ها دخل و تصرفی صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: اگرچه ممکن است سازمان سنجش موافق حذف کنکور نباشد اما در صوت یافت جایگزین مناسب نمایندگان مجلس اقدامات لازم را برای حذف آن انجام می‌دهند و آن را به صورت قانون تصویب می‌کنند.