کمبود زمين در شهرک‌های صنعتی مازندران

مديرعامل شركت شهرکهاي صنعتی مازندران گفت: افزايش قيمت‌ اراضي شهركها و نواحي صنعتي توسط سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتی ايران، منطقی و کارشناسی است. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از روابط عمومی شركت شهركهای صنعتی مازندران، یاسر امینی بيان داشت: قیمتهای اراضی شهرکها و نواحی صنعتی در کشور، هر سه ماه یکبار […]

مديرعامل شركت شهرکهاي صنعتی مازندران گفت: افزايش قيمت‌ اراضي شهركها و نواحي صنعتي توسط سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتی ايران، منطقی و کارشناسی است.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از روابط عمومی شركت شهركهای صنعتی مازندران، یاسر امینی بيان داشت: قیمتهای اراضی شهرکها و نواحی صنعتی در کشور، هر سه ماه یکبار طبق مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرکهاي صنعتی ایران و براساس چارچوبهای قانونی که براي مناطق مختلف وجود دارد تعیین می‌شود و شرکتهاي شهرکهاي صنعتی هیچگونه نقشي در این خصوص ندارند و صرفاً مجری مصوبات ملی هستند.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران افزود: کمبود زمین برای توسعه شهرکها و نواحی صنعتی استان یک مشكل جدی و نگران کننده است و در حقيقت، زمین مناسب براي توسعه برخی از شهرکها و نواحی صنعتی وجود ندارد.

امینی ادامه داد: هزینه تأمین زیرساخت شهرکها و نواحی صنعتی مازندران از قیمت مصوبی که در سطح ملی انجام شده، بیشتر است و البته، این قیمت مانع روند تولید نیست بلکه باید افرادی را که زمین واگذار شده شهرک را طي سالهای گذشته اخذ نموده و هيچگونه ساخت و ساز و فعالیت اقتصادی انجام نداده اند، شناسایی و اين اراضی از آنها پس گرفته شود.

وی تصريح كرد: با اقدامات حقوقی، تمام روزنه‌های مرتبط با انجام دلالی و قیمت گذاری غيرقانوني اراضی شهرکها و نواحي صنعتی، بسته خواهد شد و انتظار مي رود تا فعاليت دلالان در شهرکها و نواحی صنعتی استان خاتمه يابد.

رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران اظهار داشت: اين شرکت در سال جاري با اقدامات حقوقي انجام شده، مقدار 30 هکتار اراضی صنعتي راكد آزاد سازي شد و آماده واگذاري به سرمايه گذاران داراي اهليت نموده است.