کمباین مجهز به ساقه خردکن وارد مزارع مازندران شد

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از ورود کمباین های مجهز به دستگاه ساقه خردکن به ناوگان کشاورزی این شهرستان خبر داد. حمیدرضا رحمانی با اشاره به نقش مکانیزاسیون کشاورزی در ارتقاء کمی و کیفی تولید و اقتصادي شدن تولید انبوه محصولات کشاورزی، از ورود کمباین های مجهز به دستگاه ساقه خردکن به ناوگان کشاورزی شهرستان بابلسر […]

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از ورود کمباین های مجهز به دستگاه ساقه خردکن به ناوگان کشاورزی این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا رحمانی با اشاره به نقش مکانیزاسیون کشاورزی در ارتقاء کمی و کیفی تولید و اقتصادي شدن تولید انبوه محصولات کشاورزی، از ورود کمباین های مجهز به دستگاه ساقه خردکن به ناوگان کشاورزی شهرستان بابلسر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر بیان کرد: هر ساله پس از برداشت محصولات کشاورزی، سوزاندن بقایای کاه و کلش برای آماده سازی زمین و کشت دوم، آسیب های جبران ناپذیری به کشاورزی و محیط زیست وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: این کمباین های مجهز به ساقه خرد کن علاوه بر اینکه جایگزین مناسبی برای سوزاندن کاه و کلش است، به حفظ مواد آلی، رطوبت، حشرات مفید و میکروارگانیسم ها و در مجموع به افزایش بهره وری و بازدهی خاک کمک بسیاری می کند. رحمانی اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، نسبت به ارائه درخواست اقدام و برای دریافت تسهیلات خرید تا 80 درصد قیمت ماشین آلات به بانک کشاورزی معرفی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر یادآور شد: سال گذشته 142 میلیارد ریال معادل 224 درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان جذب شد.