کلنگ پروژه زیرساخت فیبر نوری محمودآباد به زمین زده شد

آئین کلنگ زنی پروژه اجرای زیرساخت شبکه فیبر نوری FTTH با پیمانکاری شرکت ایرانسل و با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان در محمودآباد برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ آئین کلنگ زنی پروژه اجرای زیر ساخت شبکه فیبر نوری محمودآباد FTTH  با تفاهم نامه ای مشترک بین شهرداری محمودآباد وشرکت ایرانسل صبح امروز با حضور مسئولین شهری در محمودآباد برگزار شد.

مهدی اختیاری شهردارمحمودآباد در این آئین با بیان اینکه در سال گذشته بحث پویش محلات را داشتیم ، گفت : امسال در کنار بحث نظافت در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی که شهرداری محمودآباد برای خود تعریف کرده است، ترویج فرهنگ بومی و غنی مازندران را در کنار بخش پشتیبانی و نظافت محله به محله شروع خواهیم کرد.

وی بحث فرهنگ سازی بیشتر در مشارکت مردم ، نظافت و همکاری در تولید کمتر زباله را یکی از اقدامات مهم در سال جدید برشمرد و افزود : اجرای شبکه زیرساخت فیبرنوری شهر محمودآباد  نزدیک به یکسال با اعتباری بالغ بر44 میلیارد تومان و با طول 44 هزارمتر زمان برده و 27 میلیارد تومان از این ارزش مربوط به شهر محمودآباد و مابقی مربوط به شهر سرخ رود است.

مهدی اختیاری تصریح کرد : این پروژه در راستای ایجاد درآمد پایدار و همچنین هوشمندسازی شهر در جهت سامانه های آتش نشانی و پایش تصویری است.

حجت الاسلام سید احمد جباری امام جمعه شهرستان محمودآباد در ادامه این مراسم با عنوان اینکه با تدبیر شهردار محمودآباد قرار است در سال جدید به 12 محله شادی و نشاط تزریق شود ، اظهارکرد : این اقدام اجر اخروی داشته و موجب سالم نگه داشتن یک جامعه از لحاظ روحی و روانی می شود.

وی با اذعان به اینکه سیمای هر شهر باید در تراز مازندران و انقلاب اسلامی باشد ، ذکر کرد : مازندران رتبه اول پذیرش مسافر را دارد و مسافران به محض ورود به شهرهای استان به همه جوانب شهرسازی آنها توجه می کنند بنابراین اولین انتظار آن ها از شهرداران سیمای جذاب و تحسین برانگیز است.

دکتر نوبخت مدیر ارتباطات شرکت ایرانسل در شمال کشور خاطر نشان کرد : یکی از راه هایی که این بستر فیبر نوری ایجاد می کند افزایش پهنای باند شبکه و در نتیجه افزایش سرعت و کیفیتی است که به شهروندان ارائه می دهد.

او یکی از مهمترین کاربرد این فیبر نوری را کاهش عملیات حفاری دانست و تاکید کرد : ما باید به مناطق کم برخوردار نگاه ویژه ای داشته باشیم.