فرمانده سپاه کربلای مازندران در نشست خبری مطرح کرد؛

کشف ۷۳۶۲ تن روغن احتکاری در مازندران

حرف آنلاین: فرمانده سپاه کربلای مازندران از کشف ۷ هزار و ۳۶۲ تن روغن، ۳۳ تن شکر، یک تن ماکارانی، ۲۷ تن نهاده‌های دامی و موارد دیگر در مازندران از زمان آغاز جراحی اقتصادی در کشور خبر داد.

سردار سیاوش مسلمی در نشست خبری اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی و برنامه های محرومیت زدایی و سازندگی بسیج و سپاه کربلا ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس و ۴۳شهید مدافع حرم استان مازندران، به فعالیت ۳۰۰۰گروه جهادی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی در حوزه محرومیت زدایی اشاره و اظهار کرد:زمایش بزرگ جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور در مناطق آسیب، کم برخوردار و محروم استان مازندران اجرایی شد.

وی افزود: این رزمایش که با نقش آفرینی و همت خالصانه و مومنانه گروه های جهادی و سازمان های اقشاری بسیج در حوزه هاي مختلف و متنوعي به صورت تخصصي برگزار شد، ایجاد جریان سازی ها و الگوهای عملی و گفتمانی برای تسهیل و تسریع در تحقق پیشرفت و آباداني و رفع مشکلات مردم از مهمترین اهداف آن بوده است.

مسلمی با بیان اینکه این رزمایش ۱۷تا ۲۶اردیبهشت ماه ادامه داشت، گفت: در این بازه زمانی در عرصه های مختلف عمرانی، پزشکی، اقتصادی، آموزشی و درمانی از وجود جهادگرن بهره مند شده ایم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ۲۲قشر تخصصی بسیج در این رزمایش خدمت رسانی کردند، بیان کرد: تلاش شد طعم شیرین خدمت به واسطه این رزمایش به ذائقه مردم شریف استان برسد.

این مسئول خاطرنشان شد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی بین ملت شریف ایران عزیز است و امید داریم با برگزاری این رزمایش ها بخشی از توطئه های دشمنان محکوم به شکست شده باشد.

سردار مسلمی به فعالیت ۲۲شورای جهادی در شهرستان های استان اشاره و بیان کرد: گروه های جهادی در سراسر استان ذیل این شوراها خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی در قالب این رزمایش ۵۷تیم تخصصی به سراسر استان اعزام داشتند، گفت: عمده تمرکز این تیم های دامپزشکی مربوط به واکسیناسیون ۲هزار و ۱۰۰دام سنگین و ۴۲۰راس دام سبک نیز واکسینه شدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه گروه های تخصصی جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه کربلا ارائه مشاوره های تخصصی با عنوان طرح همگام با کشاورز را نیز در طول سال دارند، افزود: به ۱۵هزار بیمار نیازمند در حوزه دندانپزشکی ارائه خدمت شد.

وی از استقرار اتوبوس های سیار انتقال خون برای دریافت خون مردم نوع دوست استان در ایم برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی خبر داد و گفت: ارزش ریالی خدمات در حوزه بسیج جامعه پزشکی حدود ۵میلیارد بوده است.

سردار مسلمی به فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره کرد و افزود: در حوزه بسیج جامعه زنان نیز حدود ۸۷۰گروه جهادی در سطح استان به فعالیت های آموزشی، فرهنگی، تهیه جهیزیه نوعروسان و توزیع ۵هزار بسته معیشتی پرداختند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به برگزاری میزخدمت در قالب رزمایش جهادگران فاطمی اشاره و بیان کرد: شیفت ایثار نیز به همت بسیج کاگری و کارخانجات داشتند و حدود۵۰۰جهاد گر در این حوزه فعالیت کردند.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۳۰۰جهادگر در قالب طرح شهید امانی به تنظیم بازار اهتمام دارند، گفت: ۱۰گروه جهادی ویژه و متخصص از سازمان بسیج دانشجویی ارائه خدمت داشتند.

وی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی در قالب جشن تکلیف حدود ۵۰۰سری بسته بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد، افزود: در ایام نزدیک مهر و بازگشایی مدارس نیز بهسازی مدارس با همکاری گروه های جهادی دانش آموزی انجام می شود تا کنون ۳۰مدرسه مرمت و رنگ آمیزی شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه ۱۰۰گروه جهادی توسط بسیج محلات ساماندهی شده، ادامه داد: بسیج عشایری نیز در شهرستان های بابل و بالادست ارائه خدمت دارند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران از برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان خبر داد و گفت: ۳۰گروه جهادی نیز محلات کم برخوردار را دیوار نویسی داشتند.

سردار مسلمی به فعالیت سازمان بسیج رسانه استان اشاره و بیان کرد: بسیج طلاب و روحانیون نیز ۵۰گروه جهادی برای ارائه برنامه های فرهنگی ساماندهی شده بود.

وی با بیان اینکه پروژه زباله سوز ساری به بسیج سازندگی سپاه کربلا واگذار شد، گفت: تاپایان تابستان بخشی از قسمت نرم افزاری این زباله سوز مرتفع می شود تا چالش پسماند مرتفع شود.

سردار مسلمی از ذبح شرعی ۸۰ رأس دام برای توزیع بین نیازمندان استان مازندران خبر داد و افزود: یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای تهیه این کمک های مومنانه هزینه شد.

این مسئول بابیان اینکه ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار برای رفع چالش آب درمازندران در نظر گرفته شده، گفت:ایجاد ۱۹مجتمع آبرسانی در دست اقدام داریم که ۱۲۸روستا از این آب بهره مند می شوند آبرسانی به ۳۵۰روستای دیگر را در دست اقدام داریم.