کشت محصولات ارگانیک توسعه مییابد
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه توسعه کشت محصولات ارگانیک در کشور در دستور کار قرار گرفته است،گفت: مشکل محصولات ارگانیک توجه کم به برندسازی دراین بخش است که مذاکراتی باتعاونیهای ارگانیک اروپا داشتهایم. به گزارش حرف، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران اظهار کرد: این سازمان از طریقه سه هزار فروشگاه مصرفی […]
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه توسعه کشت محصولات ارگانیک در کشور در دستور کار قرار گرفته است،گفت: مشکل محصولات ارگانیک توجه کم به برندسازی دراین بخش است که مذاکراتی باتعاونیهای ارگانیک اروپا داشتهایم.
به گزارش حرف، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران اظهار کرد: این سازمان از طریقه سه هزار فروشگاه مصرفی خود در سطح کشور درصدد حمایت از تولید و عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی ارگانیک است.
وی افزود: تولید محصولات ارگانیک دارای ریسک بیشتری در مقایسه با محصولات غیرارگانیک است به همین منظور شرکتهای تعاونی روستایی درصدد کاهش ریسک تولید این محصولات هستند تا با رقابتی شدن این محصولات سهم بیشتری در بازار داشته باشند.مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ادامه داد: کشت محصولات ارگانیک از حاشیه سود زیادی برخوردار نیست از این رو سازمان تعاون روستایی برای اولین بار با مدیریت ریسک واحدهای تولیدی به دنبال کاهش ریسک تولید و افزایش حاشیه سود فعالان این بخش است.
وی تصریح کرد: کشت محصولات ارگانیک تخصصی است و کارگران ساده نمیتوانند این محصولات را تولید کنند و در واقع استفاده از دانش آموخته های فنی تکمیلی در این حوزه می تواند ضمن کاهش بیکاری فارغ التحصیلان میزان تولید در واحد سطح را بالا برد.
شیرزاد گفت: حدود 2.5 میلیون هکتار از مرغوب ترین اراضی کشور در اختیار شرکتهای تعاونی است تا دانشآموختگان این بخش را جذب کنند.وی اضافه کرد: بخش تولید محصولات ارگانیک کشور از لحاظ برندسازی دچار مشکل هستند به همین منظور سازمان توسعه روستایی از طریق مذاکره با شرکای خارجی در بخش تعاونیهای اتحادیه اروپا سعی دارد که تولیدکنندگان داخلی را به سمت برندینگ سوق دهد.
مدیرعامل سازمان توسعه روستایی افزود: به تولیدکنندگان ارگانیک توصیه میشود با فعال شدن در بخش تعاون روستایی فدراسیونی قوی تشکیل دهد زیرا این امر به زنجیره لجستیک متعارف کمک خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره خرید توافقی زعفران کشاورزان گفت: در سال گذشته حدود 68 تن زعفران کشاورزان به طور توافقی خریداری شد که این امر برای مدرن سازی بازار این محصول و نزدیک شدن قیمت آن به نرخهای منصفانه در بازارهای بینالمللی تأثیر زیادی داشت. شیرزاد افزود: قیمت هر کیلو زعفران اکنون از 8 میلیون تومان تا 12 میلیون و 700 هزار تومان با توجه به انواع و اقسام این محصول رسیده است.وی گفت: 4 اتحادیه ملی و دو اتحادیه مرکزی در بازار زعفران کشور حضور دارند تا اگر قیمتها دوباره کاهش یابد برای حمایت از تولیدکنندگان وارد شوند.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران همچنین در ارتباط با تنظیم بازار سیب زمینی و پیاز گفت: در 4 ماه اخیر قیمت این دو محصول به اوج خود رسیده بود که سازمان تعاون روستایی با ورود محصولات ذخیره شده خود در انبارها به بازار نقش مهمی در تنظیم بازار این محصولات داشت.
شیرزاد در پایان گفت: سازمان تعاون روستایی 2.5 میلیون تن ظرفیت انبارداری برای تنظیم بازار و تعادل قیمتها دارد براین اساس به منظور حمایت از تولیدکننده و مصرفکننده برای محصولات مختلف کشاورزی وارد بازار خواهد شد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0