سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ارمنستان؛

کشتی گرفتن در مازندران کار سختی است

حرف آنلاین: سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ارمنستان گفت: کشتی مازندران سابقه دیرینه‌ای دارد، سطح فنی مسابقات خوب است، اینجا کشتی گرفتن کار سختی است و مدال به راحتی کسب نمی‌شود.

گووگ سیمونیان در حاشیه آخرین روز از برگزاری مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی بهشهر در گفت‌وگو با حرف مازندران، ضمن تقدیر از هیات کشتی استان مازندران به جهت برگزاری این مسابقه، از روند برگزاری آن احساس رضایت داشته و اظهار کرد: سطح فنی مسابقات خوب است و ما توانستیم اینجا برای مسابقات آینده به یک آمادگی نسبی برسیم.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از قطب‌های کشتی دنیا است، افزود: می‌دانیم که اینجا کشتی گرفتن کار سختی است و مدال به راحتی کسب نمی‌شود.

سیمونیان در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از نحوه بازی کشتی‌گیران ارمنستان چیست؟ گفت: تیم جوانان ما باوجود کسب مدال اروپایی نتیجه لازم را کسب نکرده ولی امیدواریم که در سال‌های آینده نتایج بهتری خواهند گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ارمنستان با اشاره به اینکه کشتی مازندران سابقه دیرینه‌ای دارد، تصریح کرد: ما از دوران کودکی فیلم ببر مازندران را مشاهده می.کردیم و برایمان الگویی شده بود و قصدمان الگوسازی بود، بعد از آن حسن یزدانی را به‌عنوان قهرمان کشتی این خطه می‌شناسیم در ارمنستان خیلی طرفدار دارد و در شبکه‌های اجتماعی ما تصاویر و ویدیوهای او قابل مشاهده است، این پیوند ورزشی در روابط دو ملت تاثیر زیادی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در گذشته کامران قاسمپور در وزن ۵۴ کیلوگرم در مسابقه‌ای در ارمنستان به‌عنوان قهرمان نوجوانان بود پارسال که قهرمان جهان شد بنده خوشحال شدم از اینکه شاید ما تاثیری هر چند کوچک در این موفقیت داشتیم.

گفتنی است؛ هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد امروز جمعه با برگزاری رقابت‌های پنج وزن دوم و روی سکو رفتن نفرات برتر پایان یافت.

در رده‌بندی تیمی مسابقات ایران اول شد، ارمنستان در رتبه دوم ایستاد، تاجیکستان سوم شد و گرجستان در جایگاه چهارم قرار گرفت.