استاندار مازندران خبرداد:

افزایش ۲ برابر توان داخلی در بخش تعمیر کشتی در مازندران

استاندار مازندران گفت: با الحاق مجموعه جدید به کشتی سازی صدرا، توان تعمیر کشتی ها در استان مازندران با ظرفیت داخلی به دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش حرف، یوسف نوری در حاشیه آیین کیل گذاری شناور لایروبی ۱۰۰۰ مترمکعبی در شرکت دریایی ایران (صدرا) در بهشهر، با اشاره به اینکه در کشتی سازی صدرا اتفاقات خوبی در سال های اخیر رخ داده و زمینه خوبی فراهم شده است، گفت: جدیت خوبی وجود دارد و یک مجموعه کامل در حوزه ساخت و تعمیر کشتی شکل گرفته است‌.

وی از تعمیر دو کشتی ۳۵۰۰ تنی در حال انجام در این مجموعه خبر داد و گفت: برای استفاده بهتر از دریا با پس روی آب دستگاه ترکیبی برای لایروبی مجموعه بندر نوشهر و سایر بنادر در مجموعه صدرا فراهم شده است که شهریور ماه سال آینده تحویل داده می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانش فنی داخلی برای تعمیر و ساخت کشتی در این استان وجود دارد از توسعه ظرفیت‌های این بخش در مجموعه صدای بهشهر خبرداد.

نوری با اعلام اینکه با تامین بستر موردنیاز، ظرفیت تعمیر و بازسازی کشتی ها با توان داخلی در مازندران می تواند به دو برابر افزایش یابد، گفت: برای ساخت کشتی رو رو برای بندر امیرآباد پیمانکار تعیین شده و امیدواریم با اقدامات انجام شده در دریای خزر ارتباط خوبی بتوانیم با همسایگان خزر برقرار کنیم.