کشاورزان مازندران ، دغدغه قیمت مناسب برنج دارند

به گزارش حرف آنلاین، وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز پنجشنبه با حضور در پایانه صادراتی برنج آمل، در جریان آخرین وضعیت قیمت و نیازهای بازار کشاورزان مازندران قرار گرفت. سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با همراهی استاندار مازندران و برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مازندران سفر کرد در حال حاضر […]

به گزارش حرف آنلاین، وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز پنجشنبه با حضور در پایانه صادراتی برنج آمل، در جریان آخرین وضعیت قیمت و نیازهای بازار کشاورزان مازندران قرار گرفت.

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با همراهی استاندار مازندران و برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مازندران سفر کرد در حال حاضر نیز با حضور  در این پایانه بین المللی برنج از آخرین وضعیت عرضه و تقاضای این محصول در استان بازدید و از مشکلات این حوزه بازدید داشت.

اسماعیل یزدان پناه مدیر پایانه صادراتی برنج آمل به راکد بودن بازار برنج در مازندران اشاره داشت و گفت: گرچه حدود سه ماه از برداشت نخست برنج در مازندران  گذشته است اما همچنان شاهد بی رونقی بازار برنج در استان هستیم.

یزدان پناه با بیان اینکه محصول برنج در مازندران به بورس راه یافته، افزود: در بازار بورس تاکنون حدود چهار هزار تن برنج به صورت نقدی مورد خرید و فروش قرار گرفت.

وی وضعیت تولید برنج را در مازندران مناسب دانست و تصریح کرد: با توجه به ورود برنج کشت دوم به بازار، این نوع برنج نیز رونق نسبی پیدا کرد.

این مسئول تصریح کرد: اگر دولت نسبت به تعیین قیمت خرید برنج ارقام پرمحصول برنج اقدام کند به طور یقین در دیگر ارقام بازار برتچ نیز رونقی حاصل می‌شود.

استان مازندران با ۲۳۰ هزار هکتار مزرعه شالیزاری و سالانه با تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک برنج ۴۳ درصد برنج مورد نیاز مردم ایران را تامین می‌کند.