کسب 488 نشان بین المللی و جهانی سال گذشته توسط ورزشکاران مازندرانی

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که ورزشکاران این استان در سال 96 در مسابقات رسمی جهانی و آسیایی و تورنمنت های معتبر بین المللی 488 نشان طلا ، نقره و برنز کسب کردند. به گزارش حرف آنلاین، حبیب حسین زادگان فزود : این تعداد نشان ورزشکاران مازندرانی حدود 50 مدال بیشتر از سال 95 […]

n82871504-72258801

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که ورزشکاران این استان در سال 96 در مسابقات رسمی جهانی و آسیایی و تورنمنت های معتبر بین المللی 488 نشان طلا ، نقره و برنز کسب کردند.

به گزارش حرف آنلاین، حبیب حسین زادگان فزود : این تعداد نشان ورزشکاران مازندرانی حدود 50 مدال بیشتر از سال 95 بوده است.
وی یکی از ویژگی های مدال آوری سال گذشته ورزشکاران مازندرانی را توزیع مدال های کسب شده در رشته های مختلف ورزشی برشمرد و گفت: این افتخار آفرینی ورزشکاران و پهلوانان مازندرانی ، مسئولیت متولیان ورزش استان و کشور را بسیار سنگین کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران یکی از عوامل موثر بر مدال آوری ورزشکاران استان در مسابقات بین المللی را وجود زیرساخت های ورزشی مناسب در استان برشمرد و افزود : در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به زیرساخت های ورزشی مازندران در همه بخش ها شده که نتیجه آن کسب مدال های خوش رنگ در عرصه های مختلف توسط ورزشکاران استان بوده است.
وی افزود : هر چند ورزش قهرمانی برای ما از جایگاه خاصی برخوردار است ، اما ورزش های همگانی هم جایگاه ممتازی در برنامه های اداره کل ورزش و جوانان دارد .
حسین زادگان به مشکلات مالی موجود برای ورزشکاران مازندران اشاره کرد و گفت : متاسفانه منابع مالی اختصاصی به ورزش مازندران با وجود حجم فعالیت های کم است و در تلاش هستیم تا با کمک نمایندگان استان و پیگیری های ملی بودجه های اختصاصی به استان را افزایش دهیم.
وی، با اعلام این که استعدادهای بالایی در ورزش مازندران وجود دارد و با حمایت بیشتر از آنان می توان در سال جاری این تعداد مدال را نیز افزایش داد ، افزود : هم اکنون ورزش مازندران به اندازه 17 استان کشور در کسب مدال عملکرد داشته است.
بر اساس گزارش های رسمی ، در سال 96 بیش از یکهزار ورزشکار مازندرانی در رده های مختلف به تیم ملی دعوت شدند که بیشترین مدال این استان نیز مربوط به رشته کشتی بوده است.
در این استان 170 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی با پوشش بیمه ورزشی فعالیت دارند./ ایرنا