کسب موافقت اولیه برای تاسیس مرکز رشد

رامسر-خبرنگار حرف: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با بیان اینکه هر سال در یک موضوع و محور تمرکز داریم تا فعالیتها را روی محور اصلی مستقر کنیم گفت: در سالهای ۹۵ و ۹۶ بهبود امکانات رفاهی و تجهیز فضای دانشگاه انجام شد. به گزارش حرف آنلاین، دکتر علی خلخالی افزود: در سال ۹۶ بوفه […]

4

رامسر-خبرنگار حرف: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با بیان اینکه هر سال در یک موضوع و محور تمرکز داریم تا فعالیتها را روی محور اصلی مستقر کنیم گفت: در سالهای ۹۵ و ۹۶ بهبود امکانات رفاهی و تجهیز فضای دانشگاه انجام شد.

به گزارش حرف آنلاین، دکتر علی خلخالی افزود: در سال ۹۶ بوفه رستوران با معماری سنتی در واحد تاسیس و ۳ سایت کامپیوتری در رشته کامپیوتر و رشته های وابسته ایجاد شد که در تمام دانشگاه های منطقه بی نظیر است.خلخالی تصریح کرد: در رشته معماری آتولیه ها را تجهیز و زیباسازی کردیم و گروه سینما و عکاسی از نظر فضا تجهیز شد تا سطح رفاهی واحد ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تمرکز در شرکت های دانش بنیان انجام میشود که موافقت اولیه برای تاسیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گرفته شد گفت:  تمام فعالیتها در سال آینده روی این موضوع متمرکز میشود و فضایی ایجاد شد تا هیات علمی و دانشجویان مستقر شوند که بتوانند ایده های شان را عملی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان و مرکز رشد بخشی از کارآفرینی است که دانشجویان با ایده های خود کسب و کار را راه اندازی میکنند.

دکتر خلخالی تصریح کرد: دومین پروژه سال ۹۷ تاسیس مجموعه مدارس سماء است که با یک هنرستان مقطع متوسطه دوم شروع میشود و استراتژی آموزش و پرورش در توسعه هنرستانها با رویکرد اشتغال زایی فارغ التحصیلان متوسطه است که بالای ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در سن هدایت تحصیلی قرار دارند و در هنرستانها مستقر میشوند و تمرکز رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در تمرکز رشته های فنی مهندسی است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ۲۰۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند افزود: روح این دانشگاه رشته های فنی مهندسی و هنر است و مجموعه رشته های هنری اهم از سینما عکاسی گرافیک و پژوهش هنر است که در منطقه بی نظیر است‌.

دکتر خلخالی تصریح کرد: در رشته حسابرسی معدود رشته هایی هستیم که ارشد حسابرسی داریم و‌ در رشته کامپیوتر در رشته مهندسی پزشکی بعنوان قطب منطقه هستیم و در رشته های مکانیک عمران معماری نمادی از دانشگاه های فنی و حرفه ای منطقه است.وی افزود: اعضای هیات علمی تمام وقت ۴۶ نفر و ۳۰ نفر هیات علمی مدعو همکاری دارند و‌ کل نیروهای کارمندی رسمی آزمایشی  ۳۶ نفر است که هر کدام چند کار انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی ما جدی بوده و انظباط آموزشی رعایت میشود گفت: آمار نشان میدهد این دانشگاه کمترین حد غیبت دانشجو در سطح منطقه را دارد و ۹۵ درصد دانشجویان در حد نصاب کلاسها شرکت میکنند و کلاسها بموقع تشکیل میشود و ارزیابی استادان جدی است.

دکتر خلخالی گفت: بخش عمده ای از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر سریعا جذب بازار کار میشوند که نشان از اعتماد به نفس کامل است.وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر از لحاظ ترکیب دانشجویی نماد کوچکی از ایران است که از کل کشور دانشجو داریم و بیشترین دانشجوی غیر بومی را دارد افزود: چالشهای مراکز آموزش عالی که همه دانشگاه ها با آن مواجه هستند کاهش جمعیت دانشجویی و کمبود منابع مالی جهت پرداخت شهریه  است.رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: ناحیه بندی دانشگاه ها در کشور در حال طرح بوده و ابعاد آن مشخص نیست که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان به چند ناحیه تقسیم شوند و واحدهایی که زیر نظر یک ناحیه قرار میگیرند با هم کار کنند و از ظرفیتهای هم استفاده کنند که باعث هم افزایی و استفاده از حداکثر ظرفیت دانشگاهی است.

منتشر شده در روزنامه حرف مازندران -1396/12/7