کسب مقام قهرمانی تیم رباتیک پژوهشسرای فریدونکنار

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از قهرمانی تیم رباتیک پژوهشسرای فریدونکنار در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ایران اپن که در تهران برگزار شد خبر داد و گفت: یکی از رسالت های آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه علمی و کشف استعداد ها و ارتقای شایستگی دانش آموزان است. به گزارش اداره اطلاع […]

3

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از قهرمانی تیم رباتیک پژوهشسرای فریدونکنار در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ایران اپن که در تهران برگزار شد خبر داد و گفت: یکی از رسالت های آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه علمی و کشف استعداد ها و ارتقای شایستگی دانش آموزان است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، «اسفندیار نظری» طی مصاحبه ای اظهار داشت:  استان مازندران در حال حاضر دارای  ۳۲ پژوهشسرا است که دانش آموزان مشغول مطالعه و تحقیق در زمینه های گوناگون هستند.

وی پژوهشسراهای دانش آموزی را مراکزی علمی پژوهشی قلمداد کرد و افزود: این مراکز  زیر نظر آموزش و پرورش به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد، هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان، گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در دانش آموزان دایر شده است.

نظری با بیان اینکه آموزش در پژوهشسرا مبتنی بر پژوهش های علمی است خاطر نشان ساخت: اگر دانش آموزان از حمایت مالی، معنوی و گسترش دید علمی  در پژوشسرا ها برخوردار باشند با خلاقیت فراوان ایده های پژوهشی علمی خاصی را به مرحله ی ظهور می رسانند.