کاهش ۴۷ درصدی وزن صادرات شیلاتی

مدیرکل شیلات مازندران گفت: میزان صادرات محصولات شیلاتی در سال جاری از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۷ و ۶۹ درصد کاهش یافته است. حسن اسحاقی درباره صادرات فراورده‌های و محصولات تولیدی شیلاتی گفت: میزان صادرات خاویار پروری ۴۶ درصد افزایش وزنی و ۹ درصد ارزش ریالی داشته است. وی با بیان اینکه به دلیل […]

مدیرکل شیلات مازندران گفت: میزان صادرات محصولات شیلاتی در سال جاری از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۷ و ۶۹ درصد کاهش یافته است.

حسن اسحاقی درباره صادرات فراورده‌های و محصولات تولیدی شیلاتی گفت: میزان صادرات خاویار پروری ۴۶ درصد افزایش وزنی و ۹ درصد ارزش ریالی داشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش بی رویه قیمت گوشت ماهیان خاویاری، صادرات آن ۳۴ درصد کاهش داشته است، افزود: طی یکسال اخیر مرزهای عراق به روی تولیدات محصولات گرمابی بسته شده و به رغم پیگیری‌ها فعلاً ورود و صادرات گونه گرمابی به این کشور ممنوع است از این رو با کاهش ۷۵ درصدی صادرات روبرو هستیم.

به گزارش مهر، اسحاقی یادآور شد: صادرات ماهی قزل آلا و ماهیان سردآبی ۲۸۳ سرد از نظر وزنی و ۲۴۰ از نظر ارزشی با رشد روبرو بوده است، همچنین صادرات خوراک آبزیان نیز با رشد ۱۲ درصد روبرو بوده است اما به دلیل افزایش قیمت دلار، با کاهش ۹ درصد ارزش اقتصادی آن هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران جمع کل صادرات محصولات شیلاتی را نسبت به مدت مشابه با کاهش ۴۷ درصد وزنی و ۶۹ درصد کاهش ارزش ریالی ذکر کرد و گفت: تحریم‌ها و بسته شدن مبادلات از جمله دلایل کاهش است.

وی با اظهار اینکه تا سال ۹۹ شاهد صادرات خوبی بودیم، افزود: در حال حاضر با کاهش صادرات روبرو هستیم و حجم صادرات شیلاتی استان حدود ۳۰۰ تن بوده است.