کاهش اقبال روستاییان به فروش زمین

آمل-خبرنگار حرف: بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل از کاهش اقبال روستاییان به فروش زمین خبرداد. یحیی عسگری پور به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با گذشت دوره های مخالف از شورا انتظار می رود این حوزه به پختگی رسیده باشد و دوره پنجم اوج فعالیت شوراهاست زیرا جوانگرایی  و افزایش سطح […]

2

آمل-خبرنگار حرف: بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل از کاهش اقبال روستاییان به فروش زمین خبرداد.

یحیی عسگری پور به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با گذشت دوره های مخالف از شورا انتظار می رود این حوزه به پختگی رسیده باشد و دوره پنجم اوج فعالیت شوراهاست زیرا جوانگرایی  و افزایش سطح تحصیلات اعضای شورا صورت گرفت است، اظهار کرد: ۷۵ درصد اعضای شوراها دارای سطح تحصیلات بالاتر از دیپلم هستند و سن ۲۵ سال تا ۳۵ سال دارند که نشان می دهد شرایط خوبی بر شوراها حاکم است.

وی با بیان اینکه تلاش های اعضای شوراها، دهیاران، شهرداران و بخشداران برای کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش صورت گرفته است؛ اظهار کرد: بخش امامزاده عبدالله از نظر توپوگرافی، گردشگری و مذهبی دارای جایگاه ارزشمندی است و نیاز به توجه بیشتر دارد. پروزه عمرانی مهمی چون سد هراز در حوزه این بخش در دست احداث است و نیز بقعه امامزاده عبدالله(ع) نیز در این شهر در دست ساخت است.

عسگری پور با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش یافته است، عنوان کرد:  اقبال به فروش زمین در روستاها کاهش یافته است و این به دلیل ویژگی های خاصی است که در روستاها ایجاد شده است تا میزان ماندگاری در روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه گزارش دهیاری ها در ساخت و ساز غیرمجاز مورد توجه است و دهیاران خاطی در این زمینه اخطار گرفته و توبیخ شدند، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز صفر نشده اما به نسبت گذشته کاهش چشمگیر داشته است. دهیاران در این زمینه موظف به ارائه گزارش هستند که در دوسال گذشته دو دهیار به دلیل تخلف در این حوزه عزل شدند اما نکته مهم در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری است.

عسگری پور با اشاره به آمار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: ۱۳۲ اخطار توقف عملیات طی دو سال گذشته در این حوزه صادر شده است،۱۰ هکتار قلع قمع ساخت و ساز در مناطق باغی صورت گرفته، ۳۲ پرونده ارجایی مقابله با ساخت و ساز بررسی شده و به صورت کلی جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی ۴۰ درصد رشد داشته است و نیز ۳۸ اجرای حکم جلوگیری از تعرض اجرایی شده است.

بخشدار امامزاده عبدالله(ع) با اعلام اینکه طی چهار سال گذشته 42 میلیارد تومان برای دهیاری های این بخش اختصاص یافته است که در قالب 120 پروژه این اعتبارات هزینه شده است، تصریح کرد: هم اکنون نیز تعداد  ۶۰ پروژه در روستاهای این بخش در دست اجرا است که به ثمر رسیدن آن نقش مهمی در توسعه روستاها خواهد داشت.

وی افزود: اجرای طرح هادی در ۶ روستا در حال انجام است و تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار از طرح هادی بهره مند شدند و این امر در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز موثر است.

این مسئول عنوان کرد: در سال ۹۷. ۳۳ پروژه به مناسبت روز شوراها در دست افتتاح است که 3200 خانوار از آن بهره مند می شوند.