کاروان روایت حبیب به مازندران می آید

ویژه برنامه کاروان روایت حبیب ،روایتی است از شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی که با هدف زنده نگاه داشتن ارزش های یک قهرمان ملی و در آستانه سومین سالگرد سردار دلها از 16 لغایت 18 آذر در مازندران برگزار می شود.

به گزارش حرف آنلاین، رئیس حوزه هنری مازندران، با اشاره به اینکه کاروان روایت حبیب با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می شود، گفت:  دلاوری ها، شیوه زیست، شهادت و مرام مدیریتی شهید سلیمانی در قالب برنامه های مختلف با زبان هنر از در استان برگزار خوهاد شد.

مهدی معصومی گرجی با اشاره به اینکه ، این ویژه برنامه در 10 استان برگزار می شود که مازندران سومین استان میزبان این کاروان بمدت 3 روز است،  ادامه داد: برنامه ها در حوزه های هنرهای نمایشی، سرود و موسیقی، نقالی و پرده خوانی، حماسه خوانی، نمایشگاه عکس و تجسمی، شب خاطره ، محفل نقد کتاب، کارگاه هنرهای تجسمی و ویژه برنامه های کودک و نوجوان برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه مازندران دیار علویان و پایگاه قهرمانان و دلاوران در همه عرصه ها است ، گفت: خوشحالیم که مازندران یکی از  10 استان است که افتخار میزبانی از لاین کاروان را برعهده دارد.

وی ادامه داد: حوزه هنری و مردم مازندران با توجه به ظرفیت این استان و با بکارگیری تجربیات کاروان روایت حبیب ، باید تلاش دارد تا چنین برنامه هایی در استان و برای قهرمانان ودلاوران بومی استان نیز رقم بخورد.

این ویژه برنامه با همکاری حوزه هنری و استانداری ،فرمانداری،سپاه ، سازمان فرهنگی شهرداری،نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی بمدت3 روز  برگزار می شود.

موسوی دبیراجرایی برنامه روایت حبیب در مازندران برنامه های این 3 روز را تشریح کرد و گفت:8 برنامه در 3 بخش برگزار می شود که کاروان سیار روایت حبیب با یک استیج با امکانات کامل صوتی و نورپردازی و… در نخستین روز شروع برنامه در مقبره شهدای گمنام نکا مستقر شده و گروه‌های هنری استان بهمراه هنرمندان تراز ملی ، در آن برنامه‌هایی چون تئاتر، نقالی حماسی، موسیقی، نقل خاطرات اجرا می‌کنند.

وی افزود: این کاروان سیار در دومین اجرای خود در مازندران ، با اجرای برنامه های متنوع هنری و فرهنگی در بوستان ولایت ساری به کار خود ادامه می دهد.

موسوی ادامه داد: بخش دوم برنامه روایت حبیب افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس است که روز پنجشنبه با حضور آیت الله لائینی نماینده ولایت فقیه در مصلی ساری برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه سومین بخش از برنامه‌های روایت حبیب برپایی جلسه نقد و بررسی آثار ادبی تحت عنوان پاورقی و با محوریت آثار ادبی که درباره سردار سلیمانی و یا شهدای مدافع حرم به نگارش در آمده‌اند، اجرا خواهد شد، گفت: در این نشست کتاب برای زین اَب که خاطرات زندگی شهید مدافع حرم محمد بلباسی است به نقد و گفتگو گذاشته می شود.

موسوی افزود: در ادامه برنامه کاروان سیار روایت حبیب به روستای قراخیل قائمشهر رفته و در جمع مردم شهیدپرور این روستا به اجرای برنامه می پردازد.

وی با بیان اینکه رویداد دیگر این ویژه برنامه، کارگاه هنرهای تجسمی است که با حضور رزاقی خمسی برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کارگاه در کنار آموزش، تولید و خلق اثر از سوی هنرمندان شرکت‌کننده و استانی را دارد.

دبیر اجرایی روایت حبیب گفت: یکی از برنامه‌ها ویژه کودکان است که با عنوان قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب به عنوان محفل مستقل با محوریت روایت شهید سلیمانی در قالب قصه‌گویی، پرده‌خوانی موسیقی، مسابقه و… در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد  شد.

موسوی  با بیان اینکه یکی از ویژه برنامه هایی که کاروان روایت حبیب اجرا خواهد کرد، برنامه‌ شب خاطره است، افزود: این رویداد با محوریت روایت خاطرات مرتبط با شهید سلیمانی در کنار برنامه‌هایی چون نقالی و پرده خوانی، اجرای نمایش، شعرخوانی، رونمایی از کتاب و انیمیشن و…. در سالن الغدیر سپاه ساری بعنوان اختتامیه برگزار می‌شود.