اخبار انتخابات مازندران | بسته ویژه خبری 4

گروه سیاسی / چهارمین بسته خبری اخبار انتخابات پایگاه خبری حرف آنلاین به حاشیه های یک نشست خبری و هزینه های جنجالی نشست های انتخاباتی کاندیداها و چند خبر مهم دیگر اختصاص دارد.

گروه سیاسی / چهارمین بسته خبری اخبار انتخابات پایگاه خبری حرف آنلاین به حاشیه های یک نشست خبری و هزینه های جنجالی نشست های انتخاباتی کاندیداها و چند خبر مهم دیگر اختصاص دارد.

* بگویید مادرش هم بیاید!
نشست خبری آیت الله لاریجانی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در ساری حواشی جالب توجهی داشت. دعوت گزینشی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای این نشست گلایه تعداد کثیری از اهالی رسانه را در پی داشت. عدم حضور خبرنگاران طیف ها و گروه های مختلف همچنین شهرستان های مختلف برای عضوی از مجلس خبرگان رهبری که جایگاه ملی دارد، جای پرسش داشت. کنایه ها و برخی پرسش های سرگرم کننده و طنز برخی اصحاب رسانه نیز به گونه ای بود که حتی تذکرات میزبان را در پی داشت. آنجا که یکی از مدیران رسانه های استان از خود به عنوان پدر رسانه های کشور نام برد، لاریجانی به کنایه گفت که بگویید مادرش هم بیاید! مدیر یکی از رسانه های استان نیز به اشتباه نام یک کاندیدای دیگر خبرگان را به جای آیت‌الله لاریجانی برد که مسئول هماهنگ‌کننده در جلسه به کنایه گفته که چند گرفتی نام ایشان را ببری! در پایان نشست هم آیت الله لاریجانی اهالی رسانه حاضر را به مطالعه بیشتر و به روز کردن اطلاعات خودشان دعوت کرد!

*پای کاندیداها به خبرگزاری ها باز می شود!
از روزهای گذشته خبرگزاری های مطرح دولتی و نیمه دولتی کشور در استان مازندران همزمان با سراسر کشور، در فراخوانی اعلام آمادگی کرده اند که برنامه های انتخاباتی و نقطه نظرات کاندیداهای انتخابات مجلس، را در ابعاد محلی و ملی منتشر کنند. هنوز میزان استقبال کاندیداها از این رسانه ها مشخص نیست.

* کانال‌های ويژه انتخابات مخاطب ندارد

آنطور که صدا و سیمای مازندران اعلام کرده است، ۹ کانال انتخاباتی تازه تاسیس، برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است. مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفته که در این مدت روزانه ۲۰ نوبت زیر نویس برای هر نامزد در ساعت‌های مختلف شبانه روز نیز در نظر گرفته شده است. با وجود همه تبلیغات از ماه‌های گذشته برای تبلیغات تلویزیونی هنوز مخاطبان مازندرانی از این شبکه ها استقبال نکرده اند و نتوانسته است مخاطب چندانی برای فضای انتخاباتی فراهم کند.

*شام‌دهی‌های پرهزینه!
با اینکه به نظر می‌رسد دوران شام و ناهاردهی‌های پرهزینه کاندیداهای مجلس سپری شده و این امر مذموم قلمداد شده بود، از شرق تا غرب مازندران و در شهرها و روستاهای مختلف طی روزهای اخیر، شام دهی های چند صد نفری، از سوی کاندیداهای انتخابات مجلس مشاهده می شود. در طی سال ها همواره این پرسش در فضای انتخاباتی مطرح میشده است که هزینه این مخارج سنگین انتخاباتی از سوی چه افرادی پرداخت می شود!

*نمایندگان فعلی بی انگیزه برای مناظره های تلویزیونی

اگرچه به نظر می رسد مناظره های انتخاباتی شبکه تبرستان بتواند پای گفت وگو و شفاف سازی و پاسخگویی به افکارعمومی را فراهم کند، با برگزاری مناظره های انتخاباتی هنوز خبری از حضور نمایندگان فعلی مجلس در مازندران در این مناظره ها نیست.