چرا برخی برندهای لبنیات گران‌فروشی می‌کنند

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت محصولات سود مغازه‌داران است گفت: ۱۲۰۰ برند صنایع لبنی در کشور وجود دارد و مردم دv صورتی که با گرانفروشی مواجه شدند از خرید آن محصول صنایع لبنی خودداری کنند. محمدرضاگنجی در خصوص گرانفروشی برخی صنایع لبنی به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب […]

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت محصولات سود مغازه‌داران است گفت: ۱۲۰۰ برند صنایع لبنی در کشور وجود دارد و مردم دv صورتی که با گرانفروشی مواجه شدند از خرید آن محصول صنایع لبنی خودداری کنند.

محمدرضاگنجی در خصوص گرانفروشی برخی صنایع لبنی به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: 400 کارخانه و 1200 برند صنایع لبنی در کشور وجود دارد و محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند بنابراین مردم در صورتی که با گرانفروشی یک برند مواجه شدند برای خرید به سراغ دیگر برندها بروند.

وی افزود: به مردم هیچ وقت گفته نمی‌شود که حتما باید از یک برند استفاده کنند بنابراین مردم می‌توانند سایر برندها که با قیمت مناسب محصولات خود را عرضه می‌کنند مراجعه کنند. باید اجازه دهیم عرضه و تقاضا در کشور ایجاد شود.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی ادامه داد: نباید اصراری داشته باشیم که همه تولید کنندگان صنایع لبنی محصولات خود را با یک قیمت و یک کیفیت به فروش برسانند بلکه باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم خود حق انتخاب داشته باشند.

گنجی تصریح کرد: دولت نباید در ریزترین مسائل دخالت کند، جلسه بگذارد تا شیر 100 تومان ارزانتر و یا گرانتر به فروش برسد.وی در واکنش به اخذ سود بالا توسط صنایع لبنی گفت: سود لبنیات یک تا 3 درصد است که این امر روی تابلوی بورس نیز قرار دارد. مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه در سالهای گذشته و امسال چندین مرتبه قیمت محصولات لبنی افزایش یافته اما نرخ خرید شیر دامداران تغییری نکرده است گفت: هم اکنون هر کیلو شیر خام دامداران 1200 تا 1250 تومان خریداری می‌شود اما برای طرح این موضوع که چرا به قیمت لبنیات افزوده می‌شود نیاز به بحث کارشناسی وجود دارد.

*  25 تا 30 درصد قیمت لبنیات سود مغازه‌‌‌داران است

گنجی افزود: فروشگاه‌ها برای فروش محصولات خود 25 تا 30 درصد سود می‌خواهیم و قیمتی که ما می‌فروشیم با قیمت که به دست مصرف کننده می‌رسد متفاوت است. وی افزود: هزینه توزیع محصولات تولید شده صنایع لبنی در نقاط مختلف کشور نیز 12 تا 15 درصد است که به این امر باید مالیات بر ارزش افزوده را نیز اضافه کرد.

به گزارش تسنیم، گنجی افزود: صنعت لبنیات حساب‌پذیر است و شیری که ما تولید می‌کنیم ظرف 3 تا 5 روز به فروش برسد و صنایع ما مشکلاتی مانند برگشتی محصولات فروش نرفته را دارند. وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اظهارات سالهای قبل وزیر بهداشت درباره مصرف لبنیات در کشور تاثیر گذاشته است یا خیر گفت: زمانی که مصرف پالم در لبنیات مطرح شد صنایع ما به این اندازه از پالم استفاده نمی‌کردند اما بیش از اندازه در این خصوص تبلیغ شد که این امر منجر به ضربه وارد کردن به فروش و مصرف لبنیات صنعتی و گرایش مردم به مصرف لبنیات غیرصنعتی و غیربهداشتی شد که هیچ نظارتی بر روی آنها انجام نمی‌شود.