پیش‌بینی 95 میلیون لیتر بنزین تا تشدید نظارت‌ها

گزارش حرف از تامین سوخت مورد نیاز مسافران در ایام نوروز؛ ساری- خبرنگار حرف: نزدیک به تعطیلات عید نوروز است و کم کم صحبت از سفر می‌شود. برخی به مقصد سفر فکر می‌کنند که به کجا بروند؟ و برخی دیگر به فکر هزینه‌های سفر هستند. به غیر از اقشار ثروتمند جامعه که هیچ دغدغه‌ای برای […]

گزارش حرف از تامین سوخت مورد نیاز مسافران در ایام نوروز؛

ساری- خبرنگار حرف: نزدیک به تعطیلات عید نوروز است و کم کم صحبت از سفر می‌شود. برخی به مقصد سفر فکر می‌کنند که به کجا بروند؟ و برخی دیگر به فکر هزینه‌های سفر هستند. به غیر از اقشار ثروتمند جامعه که هیچ دغدغه‌ای برای مخارج سفر خود ندارند، بسیاری از افراد در قشر متوسط و ضعیف جامعه باید هزینه‌های سفر را به خوبی مدیریت کنند. و با حساب و کتاب تعطیلات عید خود را بگذرانند.همه ساله با شروع فصل بهار و تعطیلات نوروزی همه مناطق ایران شاهد حضور مسافران نوروزی اســت. استان های مازندران، گیلان، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه و همدان مناطقی هستند که بیشترین مسافران نوروزی را پذیرا هستند. بی  شک تامین ســوخت مورنیاز مسافران و آمادگی مناطق شرکت نفت از استقبال مســافران نوروزی، اقدامی است که همکاران در مناطق مذکور به عهده شرکت ملی پخش فرآورده  رســانی مطلوب این عزیزان به  دارند و هر ساله شــاهد خدمت مسافران نوروزی هستیم.افراد هنگام سفر به غیر از هزینه‌های محل اقامت و خرد و خوراک  در طول مسیر با هزینه بنزین مواجه می شوند که به راحتی و با رعایت ۶ نکته (رانندگی نکردن در ترافیک ، بستن پنجره‌ها ، جای اسکی در بالای سقف ، حمل وسایل غیر ضروری ، سرعت متناسب  و بررسی باد تایرها )می‌توانند مصرف سوخت خودرو را کاهش دهند.

 *پیش بینی 95 میلیون لیتر بنزین در نوروز 96

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت : پیش بینی می شود با افزایش حجم تردد مسافران نوروزی حدود 95 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شود .حسینعلی طالبی به اهمیت برنامه ریزی مدون در روزهای پایانی سال  و لزوم آمادگی کامل مسئولین و کارکنان واحدها جهت ارائه خدمات مطلوب اشاره کرد و وظایف واحدها و کشیک را معیین کرد .وی درباره جایگاههای فعال در منطقه ساری گفت: 156 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و سی ان جی در منطقه ساری وجود دارد که از این تعداد 118 باب جایگاه عرضه سوخت مایع و ۳۸ باب جایگاه سی ان جی فعال بوده که با برنامه‌ ریزی های انجام  شده با هدف خدمت رسانی مطلوب تر به مسافران نوروزی 96 سفر خاطره انگیزی برای آنها رقم خواهد زد . طالبی درباره برنامه ها برای تسهیل سوخت رسانی در ایام نوروز تصریح کرد:انواع فرآورده های نفتی در انبار نفت ساری در ماههای قبل به منظور استفاده در ایام نوروزی ذخیره سازی شده است . با اطلاع رسانی شماره تماسهای سامانه های پاسخگویی به شکایات مردمی از طریق سایت منطقه ساری ، نصب بنرها و رسانه های جمعی  آماده رسیدگی به شکایات هستیم و نیز طی برگزاری جلساتی از بهمن 95 با روسای نواحی ، اتحادیه جایگاهداران ، سیلندر پرکنی ها و تعاونی تانکرداران ، سازمان ایران گردی جهانگردی ، پایانه ها ، راه داری جاده ای و پلیس راه استان در جهت رفع مشکلات احتمالی برنامه ریزی شد . با بررسی حجم ترافیکی در نقاط پر تردد و آماری گیری میزان ذخیره سازی جایگاهها در ایام تعطیل نوروزی و ارسال به موقع ، بسته به نیاز ترافیکی جایگاهها ، همچنین نظارت و کنترل بر نحوه عملکرد جایگاهها آزمایش کمی و کیفی فرآورده‌های نفتی ، تلمبه ها و نازلها ، رفع نقص فنی ، تجهیز نمازخانه‌ها، رعایت نکات ایمنی ، سرویس‌های بهداشتی و ارائه خدمات جانبی در جایگاه‌های عرضه سوخت در قالب طرح ارزیابی و نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده های نفتی از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و تدابیراندیشیده شده  قبل از شروع و در طول تعطیلات مشکلات احتمالی راشناسایی و در جهت رفع نواقص اقدام خواهد شد . حضور موثر روسای نواحی یکی از نقاط قوت این طرح است .این مسؤول درباره پیش بینی در حوزه مصرف برای نوروز 96 گفت:با توجه به اینکه مازندران رتبه اول پذیرش مسافران در کشور را دارد ، پیش بینی می شود حدود 95 میلیون لیتر بنزین و حدود 50 میلیون لیتر نفتگاز درمدت مشابه مصرف خواهد شد .توصیه به استفاده از سوخت پاک با توزیع بروشورهای آگاهی بخش از خطرات آلاینده و مخربهای زیست محیطی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های دیداری و شنیداری از الویتهای منطقه ساری است و امیدواریم در سال 96 هم مردم مثل سالهای گذشته سوخت سی ان جی را سوخت اول خود انتخاب کنند .طالبی تاکید کرد : شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با استقرار 5 گروه طرح ارزیابی و نظارت بر عرضه مطلوب متشکل از روابط عمومی ، اچ اس ای ، مهندسی فرآورده ، حراست و نواحی تابعه در شهر های آمل ، بابل ، بابلسر ، سوادکوه ، قائمشهر ، ساری ، نکا و بهشهر کنترل عملیات و نظارت بر حسن اجرای توزیع فرآورده در جایگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد وعلاوه بر این گروه‌های ستادی از تهران و نهادهای نظارتی استانی نیز برای کنترل اجرای بهینه سوخت‌رسانی در جایگاه‌های عرضه با ما همکاری می کنند .

* انجام ذخیره سازی سوخت نوروزی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت : 156 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و سی ان جی منطقه ساری  آماده سوخت رسانی به مسافران نوروزی هستند . طالبی بیان کرد : ذخیره سازی مطلوب انواع فرآورده های نفتی در انبار نفت ساری انجام شد و 118 باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی  هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع  سوخت رسانی مطلوب نخواهند داشت .وی با اشاره به اینکه سوخت رسانی باید با کنترل دقیق صورت پذیرد، افزود : حضور موثر روسای نواحی در ارائه خدمات مطلوب به مردم با بازدیدها و نظارت کافی بر عملکرد جایگاههای سوخت قبل از سال نو و ایام تعطیل نوروزی ضروری است . طالبی از طبیعت زیبا ، اماکن تاریخی وتردد مسافران به استان مازندران گفت و تاکید کرد : خدمات رفاهی ، توزیع مطلوب سوخت، نظافت و زیبا سازی جایگاه و نمازخانه های بین راهی ، کیفیت سوخت و تجهیزات فنی موجود در جایگاه ها و همچنین رعایت نکات مهم ایمنی و زیست محیطی از جمله مواردی است که در دستور بازدید ناظران و کارشناسان این منطقه قرار دارد.

*تشدید نظارت بر جایگاه‌های سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت : مرحله دوم طرح ارزیابی و نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده های نفتی از 15 اسفند در سطح جایگاه‌های عرضه سوخت مازندران اجرا می‌شود .طالبی بیان کرد : با برنامه‌ های پیش بینی  شده در راستای خدمت رسانی به مسافران ،  نوروز 96 رنگ و بوی جدید به خود می‌گیرد .وی از جدیت طرح ارزیابی و نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده های نفتی در جایگاهها در استان‌های مهمان پذیر کشور گفت و ادامه داد :  در قالب این طرح مشکلات احتمالی در جایگاه‌های سوخت شناسایی و اقدامات لازم در جهت رفع آن اندیشیده شده است .مدیر منطقه ساری با اشاره به اجرای طرح ارزیابی و نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده های نفتی در جایگاهها در منطقه ساری ، اذعان داشت : طرح ارزیابی و نظارت بر عرضه مطلوب در زمینه نظارت و بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت از 15 اسفند در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اجرا و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت .طالبی با بیان اینکه دستورالعمل‌های اجرایی در جایگاه‌های سوخت به جایگاهداران اعلام شده است ، خاطرنشان کرد : با تخلف احتمالی هر یک از جایگاه‌های سوخت طبق آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات برخورد خواهد شد .