پیش‌بینی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام ۲ پروژه مهم بابلسر و فریدون‌کنار

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های بابلسر و فریدون‌کنار گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام دو پروژه مهم راه در بابلسر و فریدون‌کنار پیش‌بینی‌شده است. فاطری اظهار داشت: در تعریض محور بابلسر به بهنمیر در فاز اول ۵۰۰ متری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد که برای اتمام این پروژه‌ی 3/5 […]

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های بابلسر و فریدون‌کنار گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام دو پروژه مهم راه در بابلسر و فریدون‌کنار پیش‌بینی‌شده است.

فاطری اظهار داشت: در تعریض محور بابلسر به بهنمیر در فاز اول ۵۰۰ متری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد که برای اتمام این پروژه‌ی 3/5 کیلومتری ۷ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است. تعریض محور بابلسر به بهنمیر از منطقه نیروی هوایی آغاز تا پل کاله به پایان می‌رسد.

وی افزود: پروژه مهم بعدی، تعریض محور فریدون‌کنار به آمل محدوده روستای شیر محله است که با پیش‌بینی بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار به طول ۲ کیلومتر، در مدت ۷ ماه ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مهندس فاطری با اشاره به سیاست‌های دولت در بحث مسکن تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامات در حال انجام بحث واگذاری اراضی دولتی به اشخاص جهت ساماندهی مسکن است که در این راستا در ۶ ماه اول امسال، ۲۵۰ نفر جهت معرفی به بانک در غالب مسکن یکم که بیش از ۱۵۰ نفر از بابلسر و ۷۵ نفر از فریدون‌کنار بوده‌اند و ۴۰۰ نفر به اداره کل راه و شهرسازی جهت دریافت سند مالکیت معرفی شدند.

فاطری در ادامه بیان کرد: تشکیل مجمع خیرین مسکن‌ساز نیاز امروز جامعه است لذا ما از این تشکل در دو شهرستان استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به نظارت اداره راه و شهرسازی در ساخت‌وسازها گفت: در ساخت‌وسازهای غیراصولی با مهندسین متخلف برخورد و پروانه ساخت‌وسازشان ضبط خواهد شد.

فاطری اظهار داشت: جهت دریافت تسهیلات بافت فرسوده تاکنون ۲۰ نفر از بابلسر و در بحث تسهیلات خانواده شهدا و ایثارگران نیز ۲۷۰ نفر از بابلسر و ۲۴۰ نفر از فریدون‌کنار به بانک‌ها جهت برخورداری از وام ۵۰ تا ۷۰ میلیون با بهره ۴ درصد معرفی شدند.

فاطری در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ۲۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری بابلسر و ۱۰۰ تن به شهرداری فریدون‌کنار جهت آسفالت کوچه‌، معابر و ‌خیابان‌‌ها اختصاص داده شد. وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بازآفرینی شهری همه دستگاه‌های متولی در امر شهرسازی و زیربنایی مکلف به اجرای آن هستند تا شاهد دوباره‌کاری مانند کنده‌کاری در حوزه آب، گاز، برق و شبکه‌های ارتباطی در معابر شهری و محلات نباشیم. رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های بابلسر و فریدون‌کنار تشکیل مجمع خیرین مسکن‌ساز را نیاز امروز جامعه دانست و به اعلام آمادگی کامل این اداره و لزوم تشکیل این مجمع تأکید کرد.