پیش‌بینی تزریق اعتبار به رویداد ساری ۲۰۲۲ در جریان سفر رئیس جمهور

حرف آنلاین: سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران از برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد ساری ۲۰۲۲ خبر داد و گفت: پیش‌بینی این است که اعتبارتی که در سفر ریاست جمهور درنظر گرفته خواهد شد و در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات بهتری در حوزه برگزاری رویداد هستیم. مهدی ایزدی در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری رویداد ساری […]

حرف آنلاین: سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران از برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد ساری ۲۰۲۲ خبر داد و گفت: پیش‌بینی این است که اعتبارتی که در سفر ریاست جمهور درنظر گرفته خواهد شد و در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات بهتری در حوزه برگزاری رویداد هستیم.



مهدی ایزدی در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲، از برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد «ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در روز‌های ۲۶ و ۲۷ اسفند سال جاری با حضور سفرای این کشور‌ها و وزیر میراث فرهنگی در ساری خبر داد و اظهار کرد: که برنامه رویداد تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه به‌مناسبت رویداد اقدامات اولیه انجام شد، افزود: دبیرکل حوزه اقتصادی اکو، همکاران وزارت خارجه و سفرای کشورهای عضو اکو در هتل بهاران مجتمع بهزیستی برای افتتاحیه این رویداد به‌همراه وزیر میراث حضور دارند.
ایزدی با اشاره به اینکه در سال جاری اعتبار ناچیزی وجود داشت، گفت: پیش‌بینی این است که اعتبارتی که در سفر ریاست جمهور درنظر گرفته خواهد شد و در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات بهتری در حوزه برگزاری رویداد هستیم.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره بحث گردشگری دریایی، عنوان کرد: پیش زمینه این کار آزادسازی سواحل بود مرحله بعدی برنامه‌ریزی برای تعیین اینکه اختیار بخش آزادشده با چه نهادی باشد، از طرفی ساماندهی ساحل دریا با همکاری میراث فرهنگی به‌صورت تفاهمنام‌های در سفر رئیس جمهور اتفاق می‌افتد.
این مسئول ادامه داد: متولی رویداد گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است، اما با همراهی نهادهایی همچون شهرداری باید اقدامات را انجام دهیم.
وی به نقش حمایتی و نظارتی میراث به مرمت بناهای تاریخی اشاره و تاکید کرد: موزه کلبادی، آب انبار نو، خانه رمدانی و خانه فاضلی از مکان‌هایی است که قرار است بازسازی شود، همچنین پنج هتل گردشگری در حال ساخت است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران عنوان کرد: برای مرمت بافت‌های تاریخی نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم خوشبختانه اخیرا دستورالعملی ابلاغ شد که تمام دستگاه‌هایی که متولی ثبت بناهای تاریخی هستند موظف هستند اعتبار لازم و همکاری مورد نیاز را داشته باشند.
وی در پایان با اشاره به برپایی میز خدمت در این سازمان به‌مناسبت سفر رئیس جمهور به استان از ساعت ۹ صبح فردا، تاکید کرد: نمایشگاه غذاهای ملی و مازندرانی، نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، نمایشگاه گل‌وگیاه و دم‌نوش تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت، عصر روز ۲۶ اسفند جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران و مقامات مهمان و سفرای کشورهای عضو اکو خواهیم داشت تا خروجی مناسبی را برای سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.