لاریجانی شهردار تنکابن خبر داد:

پیاده راه گردشگری هسته مرکزی شهر تنکابن در دست ساخت است

شهردار تنکابن گفت: پروژه پیاده راه گردشگری هسته مرکزی شهر تنکابن پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.

به گزارش حرف آنلاین، ابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن از افتتاح پروژه پیاده راه گردشگری در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت:  ساخت پیاده‌راه گردشگری در هسته مرکزی شهر تنکابن با بهسازی فضای فرسوده، ایجاد سنگ فرش، ارائه مبلمان و یکسان‌سازی تابلوهای اصناف از مهم‌ترین اقدامات در این پروژه می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بالقوه تنکابن طول نوارساحلی ۱۲‌.۵ کیلومتری آن در شهر تنکابن است، افزود: خطی بودن شهر تنکابن در مجاورت با ساحل موجب شده تا فضای بسیار مستعدی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری بوجود آید.

لاریجانی ادامه داد: آنچه را که شاهد بودیم و هستیم عدم توجه به ساحل و زیرساخت های آن بوده و این ثروت عظیم خدادادی در شهر تنکابن هیچگاه فرصت تلقی نشد.

به گفته وی، عملا هیچ درآمد پایداری از ظرفیت سواحل تنکابن برای این شهر و مردمانش تحقق نگردید و این بزرگترین خُسران برای شهر است که از نوار ساحلی تشکیل می شود.

شهردار تنکابن در ادامه تصریح کرد:توسعه محقق نمی شود مگر آنکه زیرساخت های آن مهیا گردد و جذب توریست و گردشگر منوط به اجرای زیرساخت است.

به گفته وی، در برنامه شهرداری در سال اول کاری توجه به ایجاد زیرساخت ها در فضای های مستعد گردشگری شهر است و مواردی همچون دیواره سازی رودخانه چشمه کیله ،حذف فضاهای متروکه در حاشیه رودخانه چشمه کیله تا ساحل که به پارک های گردشگری تبدیل می شود و پیاده راه ساحلی و…. در دستور کار قرار دارد.

لاریجانی ادامه داد: اعتبار قابل توجه ای برای آبادی این مناطق مهم شهری درنظر گرفتیم که با آبادی و توسعه این مناطق ، فضاهای گردشگری و رونق آن نیز در گام بعدی بدست خود مردم محقق می شود اما ایجاد زیرساخت آن برعهده شهرداری می باشد.