پژو ۳۰۱ در ایران

در سال گذشته بازار خودروهای وارداتی بسیار گرم بود، و این خودروهای چینی بودند که دل مشتریان را برای داشتن خودرویی حتی با آپشن‌های کم ولی با ظاهری زیبا آب می‌کردند. در سال جاری ایران خودرو از دیگر دست اندرکاران بازار خودرو عقب نمانده است و برنامه تولید پژو ۳۰۱ در اواخر سال جاری را […]

در سال گذشته بازار خودروهای وارداتی بسیار گرم بود، و این خودروهای چینی بودند که دل مشتریان را برای داشتن خودرویی حتی با آپشن‌های کم ولی با ظاهری زیبا آب می‌کردند. در سال جاری ایران خودرو از دیگر دست اندرکاران بازار خودرو عقب نمانده است و برنامه تولید پژو ۳۰۱ در اواخر سال جاری را در دستور کار قرار داده است. با موتوتل همراه باشید.

آنطور که طرفین در طی امضای قرارداد تعیین کرده‌اند این خودرو ظرف ۲.۵ سال آینده وارد بازار نیز خواهد شد. براساس گفته هاشم یکه‌زارع این خودرو صندوق‌دار، شاسی بلند، هیبریدی و برقی خواهد بود. گویا تا ۱۰  سال آینده ۲۳ نوع خودرو بر روی این پلتفرم تولید خواهد شد. این تصمیم از آن جهت گرفته شده که تولیدات دیگر بایستی به مرور زمان از روند تولید خارج شوند و خودروهای جدید و پربازده جای آن‌ها را بگیرند. البته گفته شده است که ایران خودرو تمرکز خود را بیش از پیش بر حوزه خدمات پس از فروش خواهد گذاشت تا رضایت مخاطبان اکثریتی خود در ایران را به دست آورد، چرا که بخش قابل توجهی از بازار ایران به این شرکت تعلق دارد. هاشم یکه‌زارع افزود که رشد صنعت خودرو  باعث رشد همکاری‌های بین‌المللی می‌گردد و این چرخه بدون داشتن همکاری‌های مشترک با کشورهای دیگر امکان پذیر نخواهد بود. یکه‌زارع خاطرنشان کرد: تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ رسما از هفته گذشته آغاز شده است و از اواخر امسال نیز خودروی ۳۰۱ تولید و وارد بازار خواهد شد و پس از آن پژوه ۲۰۸ به تولید خواهد رسید.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرواعلام كرد: طراحي پلتفرم موضوع بسيار مهمي است كه ما از ابتداي حضور در ايران خودرو به دنبال آن بوديم و در قرارداد با پژو هم اين اختيار را داريم كه از پلتفرم پژو براي توليد محصولات ديگر نيز استفاده كنيم. مهندس يكه زارع افزود:‌ در امضاي قرارداد براي طراحي پلتفرم جديد،‌ موتور، گيربكس و اكسل را پيش بيني كرده ايم و در كنار اين همكاري ها شركت بوش و ديگر شركت هاي بزرگ و قطعه سازان ايراني در طراحي پلتفرم مشاركت فعالانه اي دارند.وی گفت: اولين محصول پلتفرم در دو و نيم سال آينده وارد بازار خواهد شد كه در اين پلتفرم سبد محصولات از جمله توليد خودروهاي هيبريدي و برقي وجود دارد. وي خاطرنشان كرد:‌از دانشگاه هاي صنعتي شريف و اميركبير براي مشاركت در توليد خودروهاي هيبريدي و برقي دعوت كرده ايم.

وي يادآور شد: قطعه سازان ما بايد به دانش فني روز تجهيز و به زنجيره جهاني وصل شوند و در اين زمينه ما تمام تلاش خود را به كار خواهيم بست.مهندس يكه زارع تاكيد كرد: سال گذشته يك ميليون و 300 هزار دستگاه خودرو در كشور توليد شد كه اگر توليد نمي شد بايد 13 ميليون دلار ارز از كشور خارج مي شد درحالي كه يك بيستم اين ميزان صرف توليد داخل شده است.