پنجمین یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید در تنکابن برگزار شد

حرف آنلاین: پنجمین یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید گردان خط شکن حضرت حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا شامگاه پنجشنبه پنجم اسفند ماه با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مصلی شهید بهشتی شهر تنکابن برگزار شد. این مراسم با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولین […]

حرف آنلاین: پنجمین یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید گردان خط شکن حضرت حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا شامگاه پنجشنبه پنجم اسفند ماه با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مصلی شهید بهشتی شهر تنکابن برگزار شد.


این مراسم با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولین و اقشار مختلف مردم شهیدپرور و قدرشناس تنکابن با محوریت سردار شهید حسن قورچی بیگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با نماز مغرب و عشاء در مصلای نمازجمعه این شهر برگزار شد.امام جمعه تنکابن در این مراسم گفت: اعضای گردان حمزه مجموعه ای از دلیران بسیجیان و پاسداران تشکیل شده بود و گوشه به گوشه سه استان مازندران ، گلستان و گیلان هم اکنون  شناخته شده هستند.حجت الاسلام سید مهدی هدایتی افزود : وقتی دشمن بعثی نام این گردان را می شنید لرزه به وجودش می افتاد.
وی با اشاره به زندگی سردار جوان حسن قورچی بیگی اظهار داشت: افتخار می کنم از زندگی این شهید صحبت می کنم شهیدی که نوجوانیش به جوانی گذشت و همانند شهدای دیگر این منطقه بعد از شهادت شناخته شد.
امام جمعه تنکابن تصریح کرد: شهدا  و خانواده آنها عزت و اقتدار برای کشور به ارمغان آوردند و امروز نیز شهدا ناظر ما می باشند
در این مراسم همچنین از سمفونی اردیبهشت مقاومت رونمایی و از خانواده شهیدان سردار حسن قورچی بیگی و ابراهیم جهان بین تجلیل شد.
یادواره شهدای گردان حضرت حمزه سید الشهدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و با اجرای سرود توسط گروه سرود محلی ، مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت و سخنرانی معاون رییس جمهور ادامه یافت.
اهدای ۳۱۳ بسته معیشتی به یاد شهدای گردان حمزه به خانواده های کم بضاعت و تهیه ۱۰ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند به همراه شناسایی و آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از دیگر برنامه این یادواره بود.
لشکر ۲۵ کربلا یکی از پر افتخارترین یگان رزم کشور در دوران دفاع مقدس بود و همواره در خط مقدم جبهه حضوری تاثیرگذار و پررنگی داشت و در سخت ترین عملیات ها و نبردها نقش آفرینی کرد این لشکر گردان های متعددی داشت اما دو گردان حضرت حمزه و حضرت مسلم (ع) در حال حاضر باقی مانده است که با شروع فعالیت گردان خط شکن حمزه در سال ۶۰ همواره این گردان در خط مقدم حضوری فعال داشت که با نثار ۳۱۳ شهید گلگون از جمله ۲۳ فرمانده همچون شهیدان یوسف سجودی، ناصر بهداشت، محمدعلی مالک، جعفر شیرسوار ، مهدی خوش سیرت، صادق مکتبی کارنامه درخشانی از خود باقی گذاشتند.
حضور در عملیات های بیت المقدّس، رمضان، والفجرهای یک، چهار، شش، هشت و ۱۰ و عملیات های کربلاهای چهار، پنج، هشت و ۱۰ به همراه عملیات نصر در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز در مبارزه با اشرار در شرق و منافقین در غرب کشور و تقدیم چهار شهید مدافع حرم به نام های بلباسی، کمالی، کابلی و بریری بخشی از حماسه های جاویدی است که دلاور مردان این گردان آن را آفریدند.
یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید گردان حضرت حمزه سیدالشهدا به صورت گردشی در سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان برگزار می شود. 
شهیدان حسن قورچ بیگی و ابراهیم جهان بین از فرماندهان گردان حمزه سید الشهدا بودند و از آنجا که این دو شهید بزرگوار متعلق به غرب مازندران هستند امسال یادواره در شهر تنکابن برگزار شد.
شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران ۵۷۰ شهید در دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است./ایرنا