پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی انجمن متخصصین درمان ریشه دندان ایران برگزار می‌شود

حرف آنلاین:دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی انجمن متخصصین درمان ریشه دندان ایران، در گفت‌وگو با حرف مازندران، اظهار کرد: در بخش انگلیسی پنجمین سمپوزیوم، ۲۵ سخنرانی علمی توسط سخنرانانی از ۱۱ کشور از جمله ایران ارائه می‌گردد. دکتر محسن رمضانی با اشاره به برگزاری آنلاین این سمینار، افزود: این سمپوزیوم به زبان انگلیسی برگزار می‌شود […]

حرف آنلاین:دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی انجمن متخصصین درمان ریشه دندان ایران، در گفت‌وگو با حرف مازندران، اظهار کرد: در بخش انگلیسی پنجمین سمپوزیوم، ۲۵ سخنرانی علمی توسط سخنرانانی از ۱۱ کشور از جمله ایران ارائه می‌گردد.

دکتر محسن رمضانی با اشاره به برگزاری آنلاین این سمینار، افزود: این سمپوزیوم به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و کشورهای مهمان شامل؛ کانادا، ایالت متحده آمریکا و شیلی (از قاره آمریکا)، نروژ، بلژیک و ایتالیا (از قاره اروپا)، ژاپن، تایلند، هندوستان، سوریه، اردن و ایران (از قاره آسیا) مجموعا ۱۱ کشور هستند.

این متخصص درمان ریشه، هدف از برگزاری این سمینار کاملا تخصصی را مروری بر تازه‌های علمی در دو زمینه بسیار جدید در درمان‌های ریشه دندان عنوان و اعلام کرد: درمان پالپ ریشه دندان به عنوان مبحثی نو و کاربردی و همچنین احیا و زنده کردن بافت‌های مُرده عصب‌ دندان است دو عنوان اصلی مورد بحث در این همایش می‌باشند که بسیار مهم و حیاتی هستند.

وی ادامه داد: جالب است بدانیم که سخنرانان این همایش از برجسته‌ترین سخنرانان جهانی این رشته و به‌خصوص دو حوزه مذکور هستند، به جرأت میتوان گفت که این سمینار در میان کنگره‌های علمی داخل کشور، اولین همایشی است که کاملا به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

رمضانی به ارتباط یک ساله خود با سخنران این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: در این ارتباط مباحث علمی تنظیم شده است تا در بازه زمانی دهم تا سیزدهم اسفندماه به‌صورت آنلاین در خدمت شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی در این سمپازیوم بین‌المللی قرار بگیرد.

دبیر کنفدراسیون متخصصین ریشه دندان آسیاپاسفیک با بیان اینکه این سمپوزیوم از طرف سه سازمان علمی جهانی مختلف مرتبط با درمان ریشه دندان مورد حمایت قرار گرفته است، گفت: یکی کنفدراسیون متخصصین درمان ریشه دندان آسیا پاسفیک است که بنده دبیری آن را نیز برعهده دارم، دوم؛ فدراسیون جهانی متخصصین درمان ریشه و سوم؛ جامعه درمان ریشه اروپا است که برای اولین بار یک همایش خارج از قاره اروپا بر روی سایت رسمی جامعه علمی درمان ریشه اروپا با عنوان همین سمپوزیوم به نمایش گذاشته شد.

عضو مرکز تحقیقات اندودانتیکس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین اضافه کرد: ریاست سمپوزیوم برعهده استاد دکتر عباسعلی خادمی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده و دکتر بابک فرزانه از دانشگاه علوم پزشکی تهران دبیر اجرایی این سمپوزیوم را بر عهده دارد، در بخش دیگری از این سمینار که به زبان فارسی ارائه می‌شود ۳۰ سخنرانی فارسی از متخصصین داخل کشور از شهرهای مختلف در حال آماده‌سازی ارائه می‌باشد.

دبیر علمی پنجمین سمپازیوم بین‌المللی انجمن متخصصین درمان ریشه دندان ایران گفت: جوانان ایران زمین در سایه پیشرفت‌های علمی موجود به کمک اساتید پیشکسوت میتوانند در سطح جهانی توکل بر خدا و اعتماد به نفس دست به کارهای بزرگی بزنند که نمونه آن همین سمپوزیوم‌‌های بین‌المللی انجمن متخصصین درمان ریشه دندان است که با افتخار در تاریخ ثبت خواهد شد و ابراز امیدواری کرد برای جوانان الگویی باشد تا در آینده مباحث علمی را با جدیت بیشتری پیگیری کرده و به منصه ظهور برسانند که خوشبختانه تا این لحظه در تاریخ همایش‌های کلی گروه علوم پزشکی ایران بی‌سابقه بوده است.