پرونده انتصابات هنوز باز است!

حرف‌آنلاین_اسحق پاک نیا: از معارفه سید محمود حسینی‌‌پور در ۱۶ آبان ماه به‌عنوان استاندار مازندران، پنج ماه گذشته است.

به گزارش حرف آنلاین، مجموع معاونین و مدیران ستادی استانداری مازندران ۲۴ نفر (با احتساب دبیر کمیسیون قاچاق و دبیر ستاد مواد مخدر) می باشند که از سوی استاندار مازندران منصوب می شوند.

در این مدت ۱۱ انتصاب انجام شده که ۴ مورد آن دفتر شهری، دفتر روستایی، دفتر فناوری، دفتر بازرسی و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر بصورت سرپرست اداره می شوند.

دفتر فنی استانداری ذیل معاونت عمرانی و دفتر سیاسی ذیل معاونت سیاسی حتی سرپرست هم ندارند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

دفتر امور بانوان، مدیریت بحران(مدیرکل بحران همزمان سرپرست دفتر روستایی نیز می‌باشد)، هسته گزینش، اداره کل پدافند غیرعامل، دفتر امور اجتماعی، اداره کل امور اداری و مالی، دفتر برنامه‌ریزی، معاون اقتصادی استانداری و دو دفتر زیرمجموعه آن (دفتر اقتصادی و دفتر جذب سرمایه‌گذاری) تغییراتی صورت نگرفته است.

از مجموع ۲۲ فرمانداری استان مازندران نیز در ۷ فرمانداری رامسر، تنکابن، نوشهر، عباس‌آباد، سوادکوه، سوادکوه‌شمالی و کلاردشت تغییری ایجاد نشده و ۱۵ فرمانداری تغییر یافته نیز با سرپرست اداره می‌شوند.

به گزارش حرف آنلاین، بررسی انتصابات حوزه وزارت کشور در استان مازندران به عنوان مجریان اصلی اجرای سیاست‌های دولت نشان می دهد که استاندار مازندران نتوانسته به وعده خود در تغییر کامل زیرمجموعه‌اش تا پایان سال ۱۴۰۰ عمل نماید. تحلیل عدم موفقیت استاندار مازندران در اجرای وعده خود دشوار نیست.

سخت اعتماد کردن به‌دلیل حضور افرادی با سابقه امنیتی به‌عنوان مشاوران حلقه اول، انتصاب مدیران غیربومی در پست‌های کلیدی نظیر معاونت سیاسی و مدیرکل حوزه استاندار، عدم شناخت استاندار از ظرفیت‌های نیروی انسانی به دلیل دوری از فضای مدیریتی استان، نگاه از بالا به پایین در انتصابات و بی‌توجهی به جریان‌های سیاسی، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس به جای مدیریت و همراه‌نمودن آنها مهمترین دلایل عدم موفقیت در اجرای وعده پایان تغییرات مدیران تاپایان سال ۱۴۰۰ است.

استاندار مازندران فردی انقلابی، پاک‌‌دست و فسادستیز است، این بررسی دلیلی برناتوانی ایشان در مدیریت استان نیست چون در همین مدت ۵ ماه نیز اقدامات کم نظیری از جمله استقرار ۳ بالگرد امداد و نجات، اطفای حریق و اورژانس ۱۱۵ را شاهد بودیم؛ اما ماجرای انتصابات مقوله‌ای متفاوت در مازندران است که نیازمند مدیریت صحیح و اصولی است.

اصرار برتغییر همه مدیران یک استان با تغییر دولت امری صحیح و اصولی نیست اما بلاتکلیفی ماندن یا رفتن نفر اول سازمان، سیستم آن سازمان را از هم می‌پاشد.

با همان دلایل فوق، در ادارات استانی نیز که هنوز تغییر مدیر ایجاد نشده، بسیاری از فعالیت ها و اقدامات موکول به تغییر مدیر آن نهاد شده و اگر هم کاری صورت می گیرد، کامل و دقیق نیست.

پروسه تغییر تقریبا گسترده مدیران به دلیل تغییر دولت‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است و چه بهتر که مدیریت لازم در این حوزه صورت بگیرید تا آسیب‌های آن کاهش یابد.