پرداخت 45 میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام ازدواج

حرف آنلاین: مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مازندران، گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تاکنون به بیش از 15000 نفر تسهیلات 30 میلیون ریالی در قالب وام ازدواج با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است. رفیعی تبار در پنجمین گردهمایی مسئولان شورای هیئت های مذهبی شهرهای استان مازندران در آستان مقدس […]

حرف آنلاین:

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مازندران، گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تاکنون به بیش از 15000 نفر تسهیلات 30 میلیون ریالی در قالب وام ازدواج با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است.

رفیعی تبار در پنجمین گردهمایی مسئولان شورای هیئت های مذهبی شهرهای استان مازندران در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان بابلسر، اظهار داشت: مجموع سهمیه کل کشور از تسهیلات ازدواج 150 هزار نفر بوده که 10 درصد از آن در استان مازندران به زوج های جوان پرداخت شده است. وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران از سال 1386 و به منظور افزایش مشارکت خیران در راستای رفع نیازهای اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه تشکیل شده، افزود: این بانک بر اساس نیاز افراد تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت می نماید.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مازندران، با اشاره به اینکه سرمایه گذاران این بانک اشخاص عادی نبوده و از مجموع 10 بانک دولتی تشکیل شده است، گفت: این موضوع سبب می شود تا افراد با آسایش خاطر بیشتری نسبت به سرمایه گذاری و افتتاح حساب در این بانک اقدام نمایند. رفیعی تبار، با بیان اینکه در حال حاضر 29 شعبه در سراسر استان مشغول ارائه خدمات بانکداری اسلامی به شهروندان استان است، افزود: به زودی شعبه شماره 30 این بانک در شهر زیرآب افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رفیعی تبار، منابع موجود این بانک را حدود 30 هزار میلیارد عنوان کرد و اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در رتبه چهارم در میان سایر بانک های کشور قرار دارد که و مبلغی حدود 900 میلیارد از منابع آن مربوط به استان مازندران است.

وی به اجرای طرح صندوق های پس انداز خانواده، هیئت های مذهبی، ادارات و سازمان ها اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور توسعه فرهنگ قرض الحسنه در کشور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران راه و در راستای رسالت این بانک طراحی شده است.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مازندران، در تعریف این طرح، گفت: منظور از صندوق های پس انداز خانواده، هیئت های مذهبی، ادارات و سازمان ها، صندوقی است که اعضای آن هیئت مذهبی یا اعضای خانواده، آشنایان و در صندوق ادارات کارکنان آن سازمان تشکیل می دهند و فاقد شخصیت حقوقی بوده و اعضای آن در راستای رفع نیاز مالی ضروری با هم تعاون و همکاری می نمایند.

رفیعی تبار، تصریح کرد: تسهیلات این طرح در قالب تسهیلات وجوه اداره شده با کارمزد 4 درصد و اقساط 24،30 و 36 ماهه به اعضای صندوقی که به این تسهیلات احتیاج دارند پرداخت می شود.