پرداخت 300 میلیارد ریال از مطالبات بیمارستانهای دانشگاهی استان

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت مطالبات بیمارستان های دانشگاهی طرف قرارداد استان خبر داد و افزود: با پیگیری های مدیرعامل و مسئولین سازمان بیمه سلامت، مبلغ 300 میلیارد ریال از مطالبات بیمارستانهای دولتی دانشگاهی استان پرداخت شد. به گزارش حرف آنلاین، دکتر رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران، با بیان این که  یکی از […]

1830467

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت مطالبات بیمارستان های دانشگاهی طرف قرارداد استان خبر داد و افزود: با پیگیری های مدیرعامل و مسئولین سازمان بیمه سلامت، مبلغ 300 میلیارد ریال از مطالبات بیمارستانهای دولتی دانشگاهی استان پرداخت شد.

به گزارش حرف آنلاین، دکتر رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران، با بیان این که  یکی از چالشهای جدی پیش روی سازمان بیمه سلامت، تأمین منابع مالی پایدار است، افزود: با هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته و حمایت مسئولین سازمان بیمه سلامت، با اختصاص مبلغ 300 میلیارد ریال، بخشی از مطالبات بیمارستانهای دولتی دانشگاهی استان در سال 96  پرداخت شد.

بر اساس این گزارش دکتر ظفرمند با تقدیر از تمامی مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان در ارائه خدمات بهینه بیمه ای به بیمه شدگان، افزود: سازمان بیمه سلامت، یک بیمه پایه و حمایتی است که بخش عمده ای از منابع این سازمان، از محل درآمد عمومی دولت و بقیه از محل درآمدهای پرداخت حق بیمه از سوی مردم تأمین می شود که این امر سازمان را در پرداختها دچار مشکلاتی نمود و  موجب تأخیر در پرداختی به مؤسسات درمانی شد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت در صدد است تا با برنامه ریزی های دقیق و مدیریت بهینه منابع و خرید راهبردی خدمات سلامت همچنین حمایتهای تمامی مراجع ذیربط نظیر دولت و مجلس، مطالبات موسسات درمانی را پرداخت نماید.

وی با اشاره به پوشش حدود 50  درصدی بیمه سلامت در استان مازندران ، افزود : این اداره کل با  2231 مرکز درمانی در استان طرف قرارداد می باشد که شامل 100درصد بیمارستان ها و کلینیک های جراحی محدود، 90 درصد داروخانه ها،  91 درصد پزشکان و دندانپزشکان، 73 درصد درمانگاه ها و 84 درصد  موسسات پاراکلینیک می شود.