مدیرکل بیمه سلامت مازندران؛

پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های درمان زوج‌های توسط بیمه سلامت

حرف آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: طبق مصوبه ۷۰ درصد هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور در مراکز خصوصی پرداخت می‌شود که تا ۹۰ درصد قابل افزایش و پرداخت است.

علی اصغر میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار زوج نابارور در استان وجود دارد و بیمه سلامت برای درمان زوجین نابارور هزینه‌های درمان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به ۳۵ هزار موالید سالانه در مازندران از فعالیت دو مرکز دولتی بیمارستان فاطمه زهرا (س) بابل و امام خمینی (ره) ساری و همچنین افتتاح یک مرکز دولتی در بهشهر و دیگری در نوشهر برای درمان زوج‌ها خبر داد.

میرزایی یادآور شد: طبق مصوبه ۷۰ درصد هزینه‌های درمان زوج‌ها نابارور در مراکز خصوصی پرداخت می‌شود که تا ۹۰ درصد قابل افزایش و پرداخت است، امیدواریم با تکمیل مراکز درمان سطح پوشش و درمان زوج‌های نابارور افزایش یابد.

افزایش قیمت دارو، منجر به افزایش هزینه‌های بیمه سلامت شد

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی،۹۵۰ قلم داروهای تحت پوشش و ۳۰۰ قلم داروهای غیرتحت پوشش با افزایش قیمت روبرو شدند و هزینه‌های ما دو برابر شد چرا که سال گذشته ماهانه ۸میلیارد تومان پول دارو پرداخت می‌کردیم ولس مردادماه امسال این مبلغ به ۱۷ میلیارد تومان رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه گرانی داروها توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود، عنوان کرد: هزینه‌های درمان و دارویی بیماران به صورت به روز پرداخت می‌شود، در سال جاری تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان و سال قبل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، هزینه‌های درمان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و امسال به ۲هزار میلیارد تومان خواهد رسید، گفت: هزینه‌های دارویی سال قبل ۱۰۴ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

میرزایی ادامه داد: مشکل در پرداخت هزینه‌های بستری علت تأخیر در سند هزینه‌ها است، البته هزینه درمان خصوصی‌ها تا خردادماه و دولتی‌ها تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پایان اذعان داشت: مازندران ۶۳۸ واحد داروخانه دارد که برای اجرای طرح دارویاری هزار و ۴۰۰ فقره بازدید از داروخانه‌ها صورت گرفته است.