استاندار مازندران تاکید کرد:

پرداخت به موقع جایزه صادراتی موجب انگیزه صادرکنندگان می‌شود

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: پرداخت به موقع جایزه صادراتی می‌تواند درافزایش صادرات و ایجاد انگیزه برای صادرکنندگان موثر باشد.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در ستاد تسهیل استان مازندران با حضور وزیر صمت، با بیان اینکه صادرکنندگان مازندران حدود سه سال است که جایزه صادراتی را دریافت نکرده اند، یادآور شد: اسکله رورو نیز باید زودتر برای فعال شدن صادرات فعال شود و نیز کوریدر شمال جنوب از طریق بندر امیرآباد فعال گردد.

وی درباره ارتباط با کشورهای همسایه برای صادرات، تصریح کرد: مازندران می‌تواند محوری‌ترین بخش برای تبادل کالا و نیز واردات انجام شود.

استاندار مازندران، افزود: ترانزیت نفت نیز با روسیه و رایزنی برای صادرات انجام شد و نیز گردشگری دریایی مهم است بنابراین باید از دریا بهره‌برداری گردشگری کرد این در حالی است که مازندران از کشتی دریایی مسافربری محروم است از آنجایی که مازندران ۴۷۰ کیلومتر مسیر دریایی دارد و می‌توان با همسایه غربی و شرقی خود ارتباطی برای تبادل مسافر ایجاد کرد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اتحادیه اوراسیا که هدف اصلی ما است و پیمان شانگ های است که مردم باید از آن بهره‌مند شوند و در برخی موارد قوانین دست و پاگیر مانع می‌شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه استان مازندران در ۱۴ محصول رتبه نخست را دارد، گفت: استان مازندران در هنگام بحران مرغ در تولید نیاز کشور پیش قدم بودند و بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کردند.

فعالیت جهادی فعالان اقتصادی

استاندار مازندران با بااشاره به اینکه فعالان صنعت استان مازندران جهادی و بانگیزه کار کردند، افزود: در این استان قطعات خودرو صفر تا صد در این استان تولید می‌شود گرچه به دلایلی استان را از صنایع مادر محروم شده است.

وی یادآور شد: واحدهای راکد در استان فعال شده که تبعات مطلوبی برجای گذاشت که این موارد از طریق تسهیلات بانکی در برخی موارد رفع شد.

استاندار مازندران اضافه کرد: باز پس گیری زمین در شهرک‌ها از جمله اقدامات دیگری بود که اجرایی شد و در زمینه شهرک‌ها کمترین قصور در آنجا وجود دارد و افزایش و بهره‌برداری از فعالیت‌هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشتند.

وی در خصوص مشکلاتی که در این استان وجود دارد اما هنوز دچار موانع است، گفت: باید زیرساخت‌های شهرک صنعتی رفع شود و نیز ایجاد شهرک‌های جدید در برخی از شهرهای استان و همچنین در غرب این مشکلات وجود دارد و مراکز دانش بنیان هم در شهرک‌های صنعتی باید مشکلاتشان رفع شود.

وی راه‌اندازی شهرک‌های صنفی و دامپروری را یکی از ضرورت‌ها دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد حدود ۵ الی ۷ درصد مصرف شیر بنگاه‌های لبنی در استان در حال فعالیت بوده و این مقدار بسیار ناچیز است و علت آن نیز سوق ندادن دامپروری استان به سمت صنعتی می‌باشد که این موارد نیاز به توسعه دارند.