پرتقال به جای کیوی!

در کارگروه صادرات استان نکاتی در خصوص صادرات مرکبات مازندران مطرح شد که طنز تلخی به شمار می‌رود.

حرف آنلاین – اسحق پاک نیا: در کارگروه صادرات استان نکاتی در خصوص صادرات مرکبات مازندران مطرح شد که طنز تلخی به شمار می‌رود.  معاون گمرکات استان در گزارش اقدامات انجام شده اعلام کرد که پیش آمده که در گمرکات، محصول صادراتی کیوی اظهار شده اما در مقصد پرتقال داده شده است، به همین دلیل برخی کشورهای مقصد به محصولات صادراتی استان مازندران حساس شده‌اند.

این مسول دلیل این اتفاق را کمبود نیرو اعلام کرد و گفت که امکان بازدید کامل به کالاهای صادراتی را نداریم.

 

روند فعلی صادرات باید افزایش یابد

 

سید عباس حسینی مدیرکل اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه با تاکید بر ضرورت افزایش سهم مازندران از صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد: تسهیلات مناسبی از دوره استاندار سابق برای این حوزه در نظر گرفته شده است که جذب آن در رونق این بخش موثر خواهد بود.در سالجاری هم جلسات متعددی با استاندار در تهران برگزار کردیم تا تمامی ظرفیت ها در خدمت توسعه صادرات استان قرار گیرد.

 

کارشکنی گمرک آستارا رفع شود

 

علی تقی پور اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه در حوزه صادرات بخش هایی مانند، گمرک، حفظ نباتات و حمل و نقل اثرگذاری مهمی دارند اما متاسفانه در زمینه تامین نیرو در بخش حفظ نباتات و حمل و نقل با مشکلات بسیاری مواجه هستند، افزود: بارها خواسته ایم که تعداد نیروهای این دو بخش افزایش یابد تا محصولی که از مازندران خارج می شود با اشکال مواجه نشود.

تقی پور با تاکید بر اینکه کارشکنی آستارا برای مازندران احراز شده است و ساختاری باید تعریف کنیم که مشکل گمرک آستارا رفع شود، گفت: بدون حل ساختار گمرکی در مقصد امکان توسعه صادرات مازندران وجود ندارد.