معرفی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل

حرف آنلاین : مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار در شهرستان آمل تاسیس شده است.

رسالت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران،  سازماندهی، توزیع و صادرات برنج با در نظر گرفتن منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان این کالای استراژتیک بوده و با امکانات لجستیکی، آزمایشگاهی و همکاری با موسسات تحقیقاتی، دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان یکی از مراکز عمده تجارت برنج در ایران و کشورهای همسایه است.

این مرکز با بیش از ۵۰ هزار متر مربع زیر بنا که شامل ۴۳۵ واحد تجاری-صنعتی وکارخانه سورت، بسته ­بندی و آزمایشگاه مرجع و تخصصی برنج می باشد در سال ۱۳۹۸ با حضور معاون اول رئیس جمهور به  بهره برداری رسیده و آغاز به کار نمود ،که قابلیت تامین حدود ۴۰۰  هزار تن برنج سفید در سال و ارسال آن به سراسر کشور و همچنین سایر نقاط دنیا را دارا می باشد

در همین رابطه مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران  نیزبا اشاره به اهداف این مرکز خاطرنشان کرد : ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج ، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در شهرستان آمل بیان کرد.

سید-اسماعیل-یزدان-پناه

سید اسماعیل یزدان پناه افزود : با ساخت این مرکز فاصله بین کشاورز ومصرف کننده با حذف واسطه ها ودلال ها کوتاه می شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد :  این مرکز در زمینی به مساحت بیش از 170 هزار متر مربع در شهرستان آمل ساخته شده که 440 واحد حجره دارد و ظرفیت اولیه این مرکز 300 هزار تن برنج با بسته بندی، سورتینگ، برند سازی و صادرات کیفی است.

سید اسماعیل یزدان پناه افزود: برای ساخت فاز نخست این پایانه صادراتی، حدود 100 میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری سهامداران این پایانه هزینه شده است.

یزدان پناه تصریح کرد: حدود ۶ هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات در این مرکز ایجاد شده و در گام نخست، چندین محموله برنج از این مرکز صادرشده است.